کد خبر: 589
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

استاندار تهران صبح امروز در بازدید از بخش‌های در حال بهره‌برداری و کارگاهی مصلای امام خمینی(ره)، در جریان آخرین مراحل پیشرفت ساخت مصلی قرار گرفت. مهندس مقیمی در این بازدید تاکید کرد: «در مصلی توانستن را کاملا تجربه می کنیم.»

بازدید استاندار تهران

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، صبح امروز چهارشنبه ۱۷ مردادماه، استاندار تهران و هیئت همراه به منظور اطلاع از آخرین تغییرات صورت گرفته در مجموعه فرهنگی ـ عبادی مصلای امام خمینی(ره) از مصلی بازدید کردند.

در جریان این بازدید که به دعوت مصلای امام خمینی(ره) انجام می‌شد، عیسی فرهادی، فرماندار شهر تهران و ضیاءالدین صبوری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تهران، مهندس مقیمی را همراهی می‌کردند.

دکتر دولتی، قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلای امام خمینی(ره) در ابتدای این دیدار با اشاره هدف طراحی مصلی گفت: مصلی به عنوان قطب فرهنگی ـ عبادی پایتخت محل برگزاری برنامه‌های کلان فرهنگی و مذهبی کشور در نظر گرفته شده و انتخاب این موقعیت جغرافیایی و مکانی به همین منظور بوده است.

وی ادامه داد: تجربه میزبانی و برگزاری برنامه‌های بزرگ نظام به خصوص طی ماه‌های اخیر، نشان از ظرفیت بالای مجموعه مصلی در جذب هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای همکار دارد.

در ادامه این بازدید مهندس مقیمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در مصلی، از تثبیت کاربری‌های فرهنگی و پویایی در مصلای امام خمینی(ره) ابراز رضایت کرد.

استاندار تهران و هیئت همراه پس از بازدید از ماکت مصلای امام خمینی(ره)  با حضور در محوطه مسجد جامع، از گنبدخانه و ایوان بزرگ مصلی بازدید و با جزئیات فنی این بخش از پروژه مصلی بویژه ایوان و مسجد جامع آشنا شدند.

کمیت و کیفیت برگزاری مراسم و نمایشگاه‌ها در مصلای امام خمینی(ره) از موضوعات دیگری بود که در جریان این بازدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان، پس از بازدید سایر بخش‌های مصلی همچون صحن مرکزی و شبستان شرقی، آقایان مقیمی و فرهادی، متن یادبودی را به یادگار نوشتند.

در بخشی از دست نوشته استاندار تهران آمده است:« مجموعه فرهنگی ـ مذهبی مصلای امام خمینی(ره)  که یکی از مجموعه‌های بزرگ تمدنی ایران اسلامی است از نظر معماری، طراحی و ساخت از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. در بدو ورود اندیشه طراح بزرگ استاد فقید دکتر مؤید عهد بیانگر جامع‌نگری، توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی کاملا خودنمایی می‌کند. در نگاه بعد هنر مهندسین، تکنسین‌ها و کارگران ماهری را مشاهده می کنیم که با عشق، علاقه و امید برای خلق این اثر ماندگار تلاش می‌کنند و در اجرای طرح‌های مهم بخصوص طرح گنبد اصلی مسجد جامع، ایوان، مناره‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها و ... این نبوغ و عملیات فنی را کاملا مشاهده می‌کنیم. در اینجا توانستن را کاملا تجربه می کنیم. »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.