کد خبر: 939
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲

در ادامه بازدید چهره‌های سیاسی و اصحاب فرهنگ و رسانه از مصلی، ۷ نفر از میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم ۱۳ آبان، از بخش‌های مختلف مجموعه فرهنگی ـ عبادی مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.

بازدید میهمانان 13 آبان

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) ، صبح چهارشنبه ۱۵ آبانماه، ۷ نفر از مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم ۱۳ آبان، آقایان فرانک کریلمن (بلژیک)، جَکُب کُهِن (فرانسه)، دکتر احمد بن‌سعاده (کانادا)، پروفسور کلودیا موفا (ایتالیا)، گرود او. کولمن (ایرلند)، کُنراد ریکاس (اسکاتلند)، بارتوژ بکیر (لهستان)، ضمن حضور در مصلای تهران و صرف صبحانه از این مجموعه فرهنگی _ عبادی بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید، خلاصه‌ای از تاریخ و فلسفه شکل‌گیری مجموعه ارائه شد و مشخصات فنی و وجوه تمایز مصلی به عنوان قطب فرهنگی ـ عبادی شهر تهران و نقش ویژه و کارکردهای مجموعه در اشاعه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مطرح شد که مورد توجه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفت و در ادامه با نکات و اطلاعات جزئی‌تری از مجموعه مصلی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) ، در ادامه این بازدید، میهمانان پس از بازدید از ماکت مصلی، کارگاه ساخت، شبستان مرکزی، کتیبه‌ها و معماری ترازهای مختلف را نظاره و مورد گفتگو و بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) ، یکی از سوالاتی که توسط میهمانان مطرح شد، اثر تحریم‌ها بر پروژه عظیم مصلی بود، که بعداز شنیدن اطلاعات فنی و دست‌آوردهای داخلی و حکایت صرفه‌جویی ارزی که بعداز تحریم‌ها و با ساخت قالب‌های بتن توسط مهندسین ایرانی اتفاق افتاده است، مجموعه‌ی این فعالیت‌ها مورد توجه و تحسین قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.