کد خبر: 936
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

در ادامه بازدید هنرمندان و اصحاب فرهنگ از مصلی، ۷ نفر از اساتید خوشنویسی هرات، از بخش‌های مختلف مجموعه فرهنگی ـ عبادی مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.

بازدید اساتید خوش نویسی هرات

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، در جریان بازدید صبح روز شنبه ۲۰ مهرماه، که با حضور مسئولین دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن‌کریم برگزار شد، استاد احمد عبدالرضایی (از اساتید برتر خط مصلای امام خمینی(ره)) و ۷ نفر از اساتید خوشنویسی هراتی آقایان عبدالجلیل توانا هروی، نجیب‌الله انوری، عبدالحکیم کریم‌زاده، نیک‌محمد مستمندغوری، محمدیونس جامی، احمدضیاء حق‌شناس و بسم‌الله فرامرز سروری را همراهی می‌کردند.

در ابتدای این بازدید، خلاصه‌ای از تاریخ و فلسفه شکل‌گیری مجموعه ارائه شد و مشخصات فنی و وجوه تمایز مصلی به عنوان قطب فرهنگی ـ عبادی شهر تهران و نقش ویژه و کارکردهای مجموعه در اشاعه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مطرح شد که مورد توجه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفت و در ادامه با توجه به سیر بررسی کتیبه‌ها ضمن حضور در صحن مرکزی و آستانه‌ی ایوان بزرگ، با نکات و اطلاعات جزئی‌تری از مجموعه مصلی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، استاد عبدالرضایی که یکی از پرکارترین اساتید خط در عرصه اجرا می‌باشد در فواصل مختلف به بیان شاخصه‌های کتیبه‌های اجرا شده در مصلی پرداختند. عیار خطی بالا، کیفیت اجرا و عدم تکراری بودن محتوای کتیبه‌ها از نکاتی بود که موجب جلب نظر شرکت کنندگان این بازدید قرار گرفت.

در ادامه این بازدید، میهمانان پس از ورود به شبستان مرکزی، کتیبه‌های ترازهای مختلف را نظاره و مورد گفتگو و بررسی قرار دادند، گفتنی است شبستان مرکزی علاوه بر نمونه کارهای استاد عبدالرضایی، شامل قطعات بی‌نظیری از استاد موحد و استاد حاکم غنام می‌باشد که مورد اشاره اساتید شرکت کننده در بازدید قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.