طرح ساخت زیرگذر بزرگراه رسالت و اتصال بخش شمالی به بخش‌ مرکزی مصلای امام خمینی(ره)، با حضور مسئولان مصلی، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری، به طور رسمی آغاز و کلنگ این پروژه زده شد.

کلنگ زنی زیرگذر بزرگراه رسالت

صبح امروز، یک شنبه ۲۷ مردادماه، با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران، حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر محمدرضا لواسانی معاون اجرایی و پشتیبانی مصلای امام خمینی(ره) و جمعی از معاونان شهردار، کلنگ پروژه ساخت زیرگذر بزرگراه رسالت (در حد فاصل بزرگراه شهید حقانی تا بزرگراه شهید مدرس) و اتصال بخش‌های شمالی و مرکزی مصلی زده شد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، اقدامات اولیه ساخت این زیرگذر از سال گذشته آغاز شده و این طرح طی یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. این زیرگذر از قسمت‌های مهم و تاثیرگذار در تکمیل پروژه مصلی است. از ویژگی‌های مهم این طرح اتصال بین فضای شمالی و جنوبی مصلی و ایجاد و گسترش فضای سبز در منطقه‌ای مرکزی و مهم از کلانشهر تهران است.

بخش مرکزی مصلی (حدفاصل خیابان شهید بهشتی تا بزرگراه رسالت و مابین خیابان شهید قنبرزاده تا بزرگراه شهید مدرس)، بخش فعلی مصلی است که مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند و در سالیان گذشته بخش اعظمی از آن تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است. بخش شمالی مصلی(محدوده‌ی حد فاصل بزرگراه رسالت تا بزرگراه همت و مابین بزرگراه شهید حقانی تا بزرگراه شهید مدرس) در طرح ساخت مصلی، متصل به بخش مرکزی دیده شده است.

پروژه ساخت مصلای امام خمینی(ره) در تهران پس از طی مراحل مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده، در سال ۱۳۷۴ آغاز شد. همکاری و جدیت حضور سازمان ها و نهاد های مسئول و متعهد در پیش‌برد این پروژه ملی در همه دوره های پیشین تا به امروز، فراز و نشیب های گسترده داشته است، که همین امر در کنار عظیم بودن بنا در مقیاس دیگر بناهای داخلی و خارجی، از دلایل طولانی شدن ساخت مصلی است.

بودجه ساخت مصلی در ردیف بودجه هر ساله پروژه‌های ملی وزارت راه و شهرسازی دیده شده است. در کنار آن شهرداری تهران نیز بر اساس تکالیف محوله و تعهدات فی مابین با مصلی، در ساخت بخشی از مصلی حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.