پروفسور مایر، معمار و محقق ایران‌پژوه به همراه جمعی از طراحان و معماران سوئیسی، در ادامه بازدیدهای پژوهشگران و گردشگران خارجی و داخلی، از مصلای امام خمینی(ره) بازدید کرد.

بازدید معماران و گردشگران سوئیسی

در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازدید پژوهشگران و دانشگاهیان خارجی و داخلی جهت آشنایی با مجموعه فرهنگی ـ عبادی مصلای امام خمینی(ره) و روند ساخت آن، جمعی از معماران، محققان و گردشگران سوئیسی، صبح شنبه، 28مهر ماه، میهمان مصلی بودند و از آخرین جزئیات مراحل  ساخت گنبدخانه و مسجد جامع این مجموعه اطلاع یافتند.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، این گروه متشکل از 14 محقق به راهنمایی پروفسور توماس مایر (Thomas Meyer.Weiser) معمار، محقق ایران‌پژوه و نویسنده کتاب «راهنمای توریسم معماری ایران»، به همراه خانم دکتر پورهاشمی، معمار و پژوهشگر، به صورت ویژه از گنبدخانه مسجد جامع مصلی بازدید کردند.

ویژگی‌های معماری و نمادین بناهای مصلی، نظام مفهومی میان این بناها و چگونگی بهره‌برداری از فضاهای آن، محورهای گفت‌وگوی این محققان با مسئولان و مهندسان پروژه ساخت مصلی بود.

در این دیدار که یکی از برنامه های مهم سفر این گروه به ایران است، توضیحاتی در خصوص سابقه طراحی و شکل گیری مصلی، روند ساخت و پیشرفت پروژه عمرانی و برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مصلی ارائه شد. ضمن این توضیحات، بخش کارگاهی در گنبدخانه، مسجد جامع و ایوان بزرگ و همچنین شبستان شمالی مصلی مورد بازدید قرار گرفت. این دومین حضور پروفسور مایر در مصلای امام خمینی(ره) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.