مصلای امام خمینی(ره) به مانند سال‌های گذشته، در ماه مبارک رمضان، افتخار میزبانی از روزه‌داران عزیز و عموم مردم را در رویدادهای متنوع فرهنگی-مذهبی دارد. مراسم شب‌های نورانی از ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ برگزار می‌شود.

محفل انس با قرآن

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، محفل انس و قرائت قرآن کریم و مراسم شب‌های نورانی، همزمان به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

این مراسم در دومین جمعه ماه مبارک رمضان در بخش اذان‌گاهی با تلاوت و اجرای اذان آقای رضا قصری زاده از قاریان جوان کشورمان، برگزار می‌شود.

در روز نهم ماه مبارک رمضان و شب ششم مراسم شب‌های نورانی، محفل قرائت و انس با قرآن کریم، از ساعت ۲۱:۴۵ با تلاوت قاری ممتاز، حسین فردی رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران (۱۳۸۶) آغاز خواهد شد.

بر همین اساس امروز جمعه ۴ خرداد مصادف با نهم ماه مبارک رمضان، خانواده نوجوان‌های نابغه‌ی قرآنی، محمد کاشی حافظ قرآن کریم، مهمان ویژه شب‌های نورانی مصلای امام خمینی(ره)  هستند.

همچنین گروه تواشیح «محمد رسول الله (ص)» در برنامه امشب شب‌های نورانی به همخوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازند. در پایان این مراسم نیز مداح اهل بیت هاشم صدفی تهرانی، به دعا و مناجات‌خوانی می‌پردازد.

همچنین در حین برگزاری این مراسم، سوال‌های قرآنی نیز پرسیده می‌شود و به ۵ نفر جوایزی اهدا خواهد شد. در پایان نیز به قید قرعه از ۵ نفر از حاضران در برنامه با هدایایی تقدیر به عمل می‌آید.

همزمان با این برنامه،  مصلای امام خمینی(ره)  میزبان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز است. نمایشگاه قرآن تا ۱۴ خرداد (۱۹ ماه مبارک رمضان) از ساعت ۱۷ تا۲۴ برپا خواهد بود.

مراسم شب‌های نورانی با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.