محفل انس و قرائت قرآن کریم و مراسم شب‌های نورانی تا یک شنبه ۱۳خرداد مصادف با ۱۸ماه مبارک رمضان، از ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا خواهد بود. خانواده نوجوان‌های نابغه‌ی قرآنی، مهمان ویژه شب‌های نورانی مصلای امام خمینی(ره) هستند.

پوستر/ شب‌های نورانی

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) ، مراسم شب‌های نورانی مصلی در بخش اذان‌گاهی با تلاوت و اجرای اذان آقای مهدی عادلی از قاریان برتر کشوری و رتبه اول قرائت مسابقات بین‌المللی قرآن کریم (۱۳۸۳) برگزار می‌شود.

بر همین اساس امروز چهارشنبه ۲ خرداد مصادف با هفتم ماه مبارک رمضان، محفل قرائت و انس با قرآن کریم، از ساعت ۲۱:۴۵ با تلاوت قاری ممتاز، وحید خزایی و سخنرانی استاد ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و مفسر قرآن کریم ادامه خواهد یافت.

خانواده نوجوان‌های نابغه‌ی قرآنی، مهمان ویژه شب‌های نورانی مصلای امام خمینی(ره) هستند. در روز ششم ماه مبارک رمضان و شب سوم مراسم شب‌های نورانی، عرشیا سلیمانیان حافظ قرآن، به قرائت آیاتی چند از قرآن کریم خواهد پرداخت.

همچنین گروه تواشیح «محراب» در برنامه امشب شب‌های نورانی به همخوانی و مدیحه‌سرایی می‌پردازند. در پایان این مراسم نیز مداح اهل‌بیت ناصر آیینی به مناجات‌خوانی می‌پردازد.

همچنین در حین برگزاری این مراسم، سوال‌های قرآنی نیز پرسیده می‌شود و به ۵ نفر جوایزی اهدا خواهد شد. در پایان نیز به قید قرعه از ۵ نفر از حاضران در برنامه با هدایایی تقدیر به عمل می‌آید.

همزمان با این برنامه، مصلای امام خمینی(ره) میزبان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز است. نمایشگاه قرآن تا ۱۴ خرداد (۴تا۱۹ ماه مبارک رمضان)  از ساعت ۱۷ تا۲۴ برپا خواهد بود.

مراسم شب‌های نورانی با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ۳۰ اردیبهشت‌ماه مصادف با چهارم ماه مبارک رمضان تا ۱۳ خرداد مطابق با هجدهم ماه مبارک به مدت ۱۵روز، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.