پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، ایران فارما ۲۰۱۹، صبح روز سه‌شنبه ۲مهر، با حضور ۵۵۰ شرکت داخلی و خارجی در شبستان مصلای امام خمینی(ره)، گشایش یافت.

ایران فارما 2018

آیین افتتاح ایران‌فارما ۲۰۱۹، با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان، دکتر محمدرضا شانه‌ساز، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر احمد شیبانی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، سفرا و نمایندگانی از ۳۰ کشور دنیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، دکتر احمد شیبانی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و رئیس پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما ( دارو و صنایع وابسته) به عنوان نخستین سخنران مراسم افتتاحیه این رویداد بین المللی در خاورمیانه، ضمن خیرمقدم به حضار، یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی بخصوص شهدای عرصه داروسازی را گرامی داشت و گفت: این رویداد بزرگ در زمینه دارو که در خاورمیانه و آسیا بی نظیر است، در شرایط ویژه‌ای برپا می‌شود و تجلی نمایش توانمندی‌های ماست آنهم در زمانی است که مورد هجمه مدعیان حقوق بشر هستیم. 

دکتر احمد شیبانی افزود: کسانی به دروغ مواردی همچون دارو و غذا را شامل تحریم‌ها نمی‌دانند در حالی‌که شاهدیم برخی شرکت‌ها اکنون مواد اولیه و دارو در اختیار ما نمی‌گذارند. اما اکنون به همت تلاش صاحبان صنعت دارو در تمام این سال‌ها تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده‌ایم و این نمایشگاه، نمونه این فرصت‌هاست.

شیبانی گفت: اکنون در بخش نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی و فناوری های جدید دارو در خاورمیانه پیشقدم هستیم به نحوی که داروهای بایوتک و نانو ما با تکنولوژی پیشرفته در کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی ثبت شده و این موضوع مایه افتخار ماست.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، آقای سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به عنوان سخنران در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: ارزش تولیدات دارویی ما در بیوفناوری بسیار بالاست و حدود ۵۰ درصد صادرات دانش بنیان ما در این بخش است.

وی افزود: واردات محصولات بیوفناوری سالانه حدود ۵۷۰ میلیون دلار ارزی بری داشت که اکنون شرکت‌های دانش بنیان ما با قوت وارد تولید این محصولات شده‌اند .آقای ستاری گفت: ما در بخش غذا هنوز وابستگی‌های زیادی داریم، بویژه در بحث دانش بنیان بودن تولیدات مواد غذایی و اتفاقی که در دارو افتاده است باید در غذا هم ایجاد کنیم.

وی افزود: شبکه‌های بسیار پرقدرت واردات در بخش غذا وجود دارند و ما باید کنار هم مبارزه کنیم تا بازار غذایی را از وارد کننده‌ها پس بگیریم، معاونت علمی و فناوری هم آمادگی دارد با شرکت‌های تولید کننده داخلی در این زمینه همکاری کند.

آقای دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) گفت: به رغم تحریم‌های ظالمانه با کمک تولید کنندگان داخلی امروز در تهیه مواد اولیه دارویی و داروهای مورد نیاز بیماران مشکل عمده‌ای نداریم.

وی افزود: نخستین سیاست ما حمایت از تولید داخلی است، ما ابتدا هموارسازی نظام اداری را برای شروع تولید در صنعت دارو آغاز کردیم و اکنون در عرض یک هفته به تقاضای تولیدکنندگان پاسخ داده می‌شود که آیا امکان تولید محصول مورد نظرشان وجود دارد یا خیر. ما با تکیه بر مبانی دانشی شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه حرکت می‌کنیم، اکنون هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعال هستند.

آقای دکتر نمکی گفت: امروز می‌شود با اندیشه امام خمینی(ره) یا نلسون ماندلا جهان را اداره کرد، اما با اندیشه‌های قلدر مآبانه نمی‌توان دنیا را اداره کرد، ایران سرزمین فرصت‌های طلایی است، ما همه نگاهمان به صنعت دفاعی نیست ما در رشته‌های دیگر نانو و بیوتکنولوژی هم حرف‌های زیادی داریم.

این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین دستاوردها و نوآوری‌های در زمینه دارو و صنایع وابسته، معرفی ظرفیت و پتانسیل موجود شرکت‌های فعال در زمینه دارو و صنایع وابسته، برقراری ارتباط با مراکز تحقیقاتی علمی داخلی و بین‌المللی، ایجاد بستر مناسب برای تجارت بین‌المللی در زمینه دارو و صنایع وابسته و بویژه حمایت از تولیدات داخلی و توسعه صادرات دارویی در شرایط کنونی کشور، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

ایران فارما ۲۰۱۹، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته،  ۲ تا ۴ مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپاست و بازدید برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.