هفتمین نمایشگاه و همایش سالانه فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران؛ ماینکس ۲۰۱۸، به مدت ۳ روز از ۱۷ تا ۱۹ مهرماه در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

معدن

این رویداد بزرگ ملی و منطقه‌ای معدن، با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت و بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی با شعار«سربلندی ایران را از اعماق زمین می‌سازیم» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، هفتمین نمایشگاه و همایش سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران، در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری برپا می‌شود و در آن انواع صنایع، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، صنایع معدنی، شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذار، موسسات مالی و اعتباری و مهندسین مشاور حضور و مشارکت خواهند داشت.

معرفی پتانسیل‌های صنعت معدنی مناطق مختلف ایران، ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران معدن، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏های معدنی کشور، جهت‌دهی سرمایه‌های داخلی و خارجی به بخش‌های معدن، انتقال دانش و تکنولوژی نوین و همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت‌ها، از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه و کنفرانس است.

همچنین به همت انجمن مهندسی متالوژی و مواد ایران و انجمن علمی ریخته‌گری ایرانه، همزمان با برگزاری ماینکس ۲۰۱۸، هفتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی متالوژی و مواد، با ارائه بیش از ۷۰۰ مقاله در حوزه مواد و متالوژی، متالوژی استخراجی و صنعتی، مواد پیشرفته، مواد مهندسی نسوزها، سرامیکی، ‌ دیرگدازها و انجماد فلزات، با حضور اساتید و دانشجویان برگزار خواهد شد.

این رویدادها با حمایت سازمان نظام مهندسی معدن ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می‌شود.

محمدرضا شینی‌مقدم، مدیر اجرایی نمایشگاه، با بیان برنامه‌های جنبی نمایشگاه، گفت: برگزاری ۵۰ کارگاه علمی و تخصصی توسط گروه‌های آموزشی مجرب و با حضور متخصصان و اساتید دانشگاه‌ها و با مشارکت و همکاری دانشگاه‌های معدنی، سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی کشور از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه و کنفرانس است که با توجه به نیاز بخش معدن و بعضا برای اولین بار برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به پتانسیل‌های معدنی ایران، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۵۵ میلیارد تن ذخایر مواد معدنی و بیش از ۶۶ نوع ماده معدنی دارد لذا برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد.

گفتنی است همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه ماینکس، نخستین نمـایشگاه سنـگها و کانـی‌ها، صنایع و تجهـیزات وابسته با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و با حضور متخصصان این بخش، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

ماینکس ۲۰۱۸، هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی، ۱۷ تا ۱۹ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در شبستان مصلای امام خمینی (ره) آماده بازدید علاقمندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.