غلام‌حسین شافعی گفت: وجود آرامش و ثبات برای واحدها کوچک که بنیه ضعیفی دارند ضروری است. اگر شاهد بی‌ثباتی در کشور باشیم، سرمایه‌ها به سمت تولید میل نکرده و وارد عرصه دلالی و امور غیرمولد که زودبازده هستند، می‌شود. بنابراین باید در گام اول جذابیت تولید را بالا ببریم.

صنایع کوچک - شافعی

نخستین نمایشگاه «توانمندی‌های صنایع کوچک ایران» با هدف نمایش ظرفیت‌ها و تولیدات برتر صنایع کوچک و متوسط کشور با حضور بیش از ۱۲۰۰ بنگاه صنعتی کوچک و متوسط، با شعار «بیایید چرخه را بچرخانیم»، از ۲۱ تا ۲۴مرداد، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا است. آیین افتتاح نخستین نمایشگاه ملی صنایع کوچک ایران با حضور مقامات وشخصیت‌های سیاسی و فعالان و صاحبان صنایع برگزار شد.  
غلام‌حسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک گفت: وجود آرامش و ثبات برای واحدها کوچک که بنیه ضعیفی دارند ضروری است. اگر شاهد بی‌ثباتی در کشور باشیم، سرمایه‌ها به سمت تولید میل نکرده و وارد عرصه دلالی و امور غیرمولد که زودبازده هستند، می‌شود. بنابراین باید در گام اول جذابیت تولید را بالا ببریم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران مسئله بعدی را حمایت‌های مالی از صنایع کوچک دانست و اظهار داشت: این حمایت‌ها باید برنامه‌ریزی شده و بر اساس اصول خاصی دنبال شود. حمایت‌های مداوم و مادام‌العمر موجب سستی و ضعف در صنایع شده و بهره‌وری آن‌ها را کاهش می‌دهد.
وی در ادامه به سه رویکرد مهم در برنامه توسعه صنعتی کشور اشاره و تصریح کرد: اولویت‌بندی در توسعه صنعتی بسیار مهم است. متأسفانه در حال حاضر این اولویت‌بندی در مناطق و استان‌های کشور انجام نشده و بی‌توجه به نیازهای واقعی، شاهد ایجاد و تأسیس صنایع مختلف در استان‌ها هستیم.

در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران، کارگاه‌ها و واحد صنعتی کوچک و متوسط از سراسر کشور در ۶ بخش اصلی ۱- صنعتی، ماشین آلات و صنایع فلزی، ۲-صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی، ۳-صنایع شیمیایی، پلاستیک و پتروشیمی، ۴-لوازم خانگی، ۵-برق و الکترونیک، ۶-صنایع نساجی، چرم و پوشاک حضور خواهند یافت.
نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران با هدف نمایش ظرفیت‌ها و تولیدات برتر صنایع کوچک و متوسط ایران از ۲۱ تا ۲۴مرداد در شبستان‌ مصلای امام خمینی(ره) برپا می‌شود و بازدید برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.