مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به استقبال بی‌نظیر شهروندان از مترو، برای رسیدن به نمایشگاه بین‌المللی کتاب، گفت: استفاده مردم از دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلای امام خمینی(ه)، افزایش ۲برابری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

ایستگاه مترو شهید بهشتی نمایشگاه کتاب

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، رشد استفاده بازدیدکنندگان نمایشگاه، از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو،  از نکات مهم این دوره از نمایشگاه کتاب تهران بوده است. با توجه به تاکید مسئولان و اطلاع‌رسانی درباره افزایش ظرفیت جابجایی خطوط یک و سه متروی تهران به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب، متروی تهران با استقبال خوب بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب روبرو شد.

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران،  از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۷ تا پایان روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه، با افزایش حرکت‌های مسافری در خطوط یک و سه، بیش از ۲ میلیون و ۹۶ هزار و ۶۴۶ سفر در دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلای امام خمینی(ره)، به ثبت رسیده است. در اولین روز برگزاری نمایشگاه، ۱۱۰ هزار و ۱۶۰ سفر، و در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه،  ۲۵۰هزار و ۶۰۵ سفر از ۳پایانه فعال در ۲ ایستگاه شهید بهشتی و مصلی انجام شد.  

نوبخت با تأکید بر اینکه این ناوگان حمل و نقل ریلی در روزهای عادی خود هم پذیرای حجم بالایی از مسافران است تصریح کرد: هیچ وسیله حمل‌ونقل دیگری نمی‌توانست این خدمات را در این سطح و با این حجم وسیع انجام دهد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران، افزود: در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به‌جز کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه مترو ، ما در مرکز فرمان به طور مستمر میزان مسافران در ایستگاه‌های مترو را رصد کردیم و با برنامه‌ریزی دقیق در اعزام قطارهای فوق العاده سعی کردیم تا در حد امکان از تجمع مسافران در ایستگاه‌ها جلوگیری کنیم و بهترین سرویس را ارائه دادیم.

گفتنی است قرار گرفتن ۳ پایانه در ۲ ایستگاه مصلای امام خمینی(ره) و ایستگاه شهید بهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی، همچنین انجام هماهنگی‌های لازم برای کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه و اعزام قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط مترو تهران در ساعت های پیک شلوغی، سبب شد تا بهترین راه برای دسترسی به نمایشگاه کتاب، استفاده از مترو باشد.

نمایشگاه کتاب سی‌ویکم از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت۹۷ با حضور­ حدود ۲۱۰۰ ناشر داخلی و ۵۵۰ ناشر خارجی با بیش از ۵۰۰هزار عنوان کتاب، و حضور حدود ۵۳ کشور از جمله هیأت‌های صربستان به عنوان میهمان ویژه و تونس به عنوان شهر میهمان، در فضایی بالغ بر  ۱۳۰ هزار مترمربع برگزار شد. امسال ۷۵ درصد فضای نمایشگاه، در سالن‌های دائمی و مسقف برپا شد که این میزان ۲ برابر آخرین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.