در بازدید کمیته ایمنی انتظامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مصلای امام خمینی(ره) بر اهمیت ویژه موضوع ایمنی و انتظامی برای ستاد اجرایی این دوره از نمایشگاه تاکید شد.

نمایشگاه کتاب 98

کمیته ایمنی انتظامی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور نمایندگانی از ستاد مدیریت بحران شهر تهران، آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، مصلای امام خمینی(ره)، مجموعه آبفا، مدیر کمیته حراست نمایشگاه و مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه سه‌شنبه (بیست‌وسوم فروردین ماه ۱۴۰۱) از مصلای امام خمینی (ره) بازدید کردند.

در ادامه این بازدید، جلسه‌ای برگزار شد و در آن حسین صفری(مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه) بر اهمیت ویژه موضوع ایمنی و انتظامی برای ستاد اجرایی این دوره از نمایشگاه تاکید کرد و گفت: ستاد برگزاری نمایشگاه برای تامین ایمنی و انتظامی در طول برگزاری نمایشگاه با مجموعه‌ها و سازمان‌های عضو کمیته ایمنی انتظامی همکاری کاملی خواهد داشت.

ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه تشکیل شود

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه بیان کرد: جانمایی اولیه‌ای از استقرار نیروهای امدادی، انتظامی و ایمنی در محوطه و داخل سالن‌ها انجام شده است که در اختیار نمایندگان هر بخش قرار خواهد گرفت تا پس از بررسی، نظر نهایی خود را اعلام کنند. سعی می‌کنیم در همه بخش‌ها و محوطه‌های نمایشگاه از ضلع شمالی تا ضلع جنوبی مصلای امام خمینی(ره) چیدمان غرفه‌ داشته باشیم.

صفری افزود: همچنین در داخل سالن‌ها برای حضور نیروهای آتش‌نشانی، امدادی و اورژانس پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است که این جانمایی‌ها باید کارشناسی و مورد بازدید دقیق دستگاه‌ها قرار بگیرد تا بر اساس آن در خصوص استقرار این بخش‌ها جمع‌بندی شود.

وی اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه باید تشکیل شود و نمایندگان کمیته ایمنی انتظامی در طول برگزاری نمایشگاه در این ستاد حضور داشته باشند. همچنین ستاد اجرایی نمایشگاه و مصلای امام خمینی(ره) باید بر موضوعات مختلفی همچون غرفه‌بندی‌ها، سیستم برق، نحوه فعالیت و ارائه مواد غذایی و... نظارت و به صورت روزانه این موارد را رصد کنند.

ناشران و غرفه‌داران آموزش اطفای حریق می‌بینند

حسین صفری در پایان گفت: مانوری در محوطه و سالن‌های مصلای امام خمینی(ره) هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱با حضور تمامی دستگاه‌های عضو کمیته ایمنی انتظامی انجام خواهد شد. همچنین برای ناشران و غرفه‌داران آموزش اطفای حریق با حضور آتش‌نشانی پیش‌بینی کرده‌ایم.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به صورت فیزیکی در مصلای امام خمینی(ره) و به صورت مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.