کد خبر: 691
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

دکتر اسماعیل آذر، استاد فرهیخته و پژوهشگر حوزه ادبیات و هنر ایرانی، در ادامه بازدید دانشگاهیان و اصحاب فرهنگ از مصلی، در مجموعه فرهنگی ـ عبادی مصلای امام خمینی(ره) حضور یافت.

بازدید دکتر آذر

در این بازدید که روز یکشنبه ۲۰ آبان، به منظور آشنایی با مجموعه فرهنگی ـ عبادی مصلای امام خمینی(ره) و معماری مصلی انجام شد، استاد اسماعیل آذر از بخش‌های مختلف کارگاهی و فرهنگی مصلی بازدید کرده و در جریان روند کار مجموعه قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، دکتر آذر با بازدید از فضاهای گوناگون مصلی، با بیان تمثیلات قرآنی در اشعار فارسی پیرامون استفاده از اشعار و ادبیات فارسی در کتیبه‌های مصلی پیشنهادهایی بیان داشت. همچنین این استاد دانشگاه با بیان نکاتی پیرامون معماری و هنر ایرانی اسلامی، از  به کار رفتن نمادهای دوره‌های مختلف معماری ایران در معماری مصلای امام خمینی(ره) اظهار شگفتی نمود.

در این دیدار توضیحاتی در خصوص سابقه طراحی و شکل گیری مصلی، روند ساخت و پیشرفت پروژه عمرانی و برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مصلی ارائه شد و از بخش کارگاهی در مسجد جامع مصلی، گنبدخانه و ایوان بزرگ مصلی، شبستان غربی و فضاهای شبستان مصلی بازدید صورت گرفت.

نخستین بازدید جمعی از شعرا و اصحاب فرهنگ از مصلی در سال جاری، ۲۵ تیرماه با حضور آقایان علیرضا قزوه، محمدمهدی سیار، سعید بیابانکی، جواد محقق، محمود حبیبی کسبی و ابوالقاسم حسین‌جانی انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.