حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری با بازدید از مصلای امام خمینی(ره)، از آخرین مراحل ساخت ایوان بزرگ مصلی اطلاع یافت.

بازدید حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران، ۱۸ دی ماه از مصلای امام خمینی(ره) بازدید کرد. در این بازدید همراهانی از دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ستاد نماز جمعه تهران نیز حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در ادامه بازدید فرهیختگان و صاحب نظران، با دکتر دولتی، قائم مقام بهره‌برداری و امور فرهنگی مصلی دیدار و از بخش‌های مختلف در حال بهره‌برداری و بخش کارگاهی مصلی بازدید نمود.

در این بازدید بخش‌های مختلف مصلی از جمله شبستان‌ها، گنبدخانه، ایوان بزرگ و مسجد جامع مصلی، به ایشان معرفی شده و درباره تاریخچه، ویژگی‌های معماری و هنری بخش‌های مختلف، روند ساخت و بهره‌برداری فرهنگی مصلی توضیحاتی ارائه گردید.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری پس از بازدید از بخش کارگاهی در مسجد جامع مصلی و سایر بخش‌ها، با بیان پیشنهادهایی برای بهبود تکریم نمازگزاران در نماز جمعه و پیش‌بینی امکانات جنبی برای فضاهای در حال ساخت، اظهار داشت: هرکاری که برای ایجاد احساس خوب، صمیمی و شیرینی روز عید جمعه لازم است، باید انجام گیرد.

در پایان این بازدید حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری، متنی در دفتر یادبود مصلی به یادگار نوشت که:

بسم الله الرحمن الرحیم

قوله تعالی: وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّـهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّـهِ أَحَدًا (۱)

وفیق الهی رفیق شد تا از نزدیک و با نگاهی متفاوت مجموعه عظیم مصلای امام خمینی(ره) تهران را زیارت کنیم.

آنچه مشاهده شد حاصل فکری روشن و همتی بزرگ و نیتی پاک و مطهر است، عزیزان ما در حال آفرینش نماد تمدن اسلامی در عصر پرفروغ انقلاب اسلامی هستند و در این بنای رفیع و مقدس هم رفعت و عظمت و هم قداست و شکوه معنوی و هم هنر و معماری زیبای ایرانی به هم رسیده است.

از خدای متعال برای همه دست‌اندرکاران این کار بزرگ که با عنایت و هدایت رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و همت بهترین فرزندان انقلاب فراهم آمده است بهترین پاداش را تمنا می‌کنم. به امید تکمیل و افتتاح هرچه زودتر انشاءالله.

حاج علی اکبری
۹۷/۱۰/۱۸

۱. سوره جن، آیه ۱۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.