سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پس از ۱۰ روز فعالیت در مصلای امام خمینی (ره) شب گذشته به کار خود پایان داد، اما بخش مجازی آن تا ساعت ۲۴ روز دوم خرداد دایر است.

نهمین روز سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در حالی که تا ساعت ۱۵ روز ۳۱ اردیبهشت ۱۹۰ میلیارد تومان در دو بخش حضوری و مجازی فروش داشت، پس از ۱۰ روز فعالیت، شامگاه ۳۱ اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) تهران به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه دو هزار و ۸۰۰ ناشر در بخش‌های گوناگون حضور داشتند و ۱۰۰ نفر در ۳۰ نقطه از نمایشگاه نسبت به اطلاع‌رسانی اهتمام داشتند.

همزمان با اطلاع‌رسانی حضوری، ۷۰ نفر نیز در مرکز پاسخگویی نمایشگاه مستقر بودند که به بیش از ۳۰ هزار تماس پاسخ دادند.

در نمایشگاه سی و سوم، تخلف ناشران به صدور ۶۴ حکم منتهی شد که ارائه و فروش کتب سایر ناشران و کتب غیرمجاز، فروش کتبی که چاپ آن به چهار سال قبل برمی‌گردد، رعایت نکردن شئونات اسلامی، تعرض از محدوده غرفه، استفاده نکردن از دستگاه کارتخوان، ارائه و فروش محصولی غیر از کتاب، فروش بالاتر از قیمت پشت کتاب، بر هم زدن نظم عمومی، تاخیر در بازگشایی غرفه، فروش کتب غیرمرتبط با موضوع سالن، تحویل نگرفتن غرفه، رعایت نکردن حداقل تخفیف، رعایت نکردن ضوابط آیین‌نامه و ارسال نکردن کتاب‌های فروخته شده به ترتیب فراوانی از تخلفات ثبت شده است.

همچنین میزان فروش نمایشگاه  ۱۹۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۱۱۰ میلیارد برای بخش حضوری و ۸۰ میلیارد برای بخش مجازی بوده است. اما، چون سخنگوی نمایشگاه کتاب، در روز پایانی نشستی برگزار نکرده و نشست آخر را به بعد از پایان نمایشگاه مجازی موکول کرده، آمار دقیقی اعلام نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.