آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاعی، سازندگی و محرومیت‌زدایی، چهارشنبه ۱۰بهمن، با حضور سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در مصلای امام خمینی(ره)، برگزار شد. این نمایشگاه تا ۲۲بهمن میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه دستاوردهای دفاعی، سازندگی و محرومیت‌زدایی

بزرگترین نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و سازندگی نیروهای مسلح، در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، و فرماندهان عالیرتبه نظامی در شبستان مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، در حاشیه مراسم افتتاح دستاوردهای دفاعی، سازندگی و محرومیت زدایی، گفت: دستاوردهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه تنها بخش‌هایی از دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی که در وزارت دفاع و بخش‌های تحقیقاتی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج ساخته و به تولید رسیده‌ است. این تجهیزات هم در نیروهای مسلح استفاده و هم به سایر کشورها صادر می‌شوند.

سردار سرلشکر باقری با بیان این که وضعیت امروز ما قابل مقایسه با قبل نیست، اظهار داشت: ما در پیش از انقلاب فقط قابلیت مونتاژ تسلیحات انفرادی را داشتیم، اما امروز در برخی حوزه ها مثل پهپاد جزو قدرت‌های برتر جهانی هستیم.

نمایشگاه دستاوردهای دفاعی، سازندگی و محرومیت‌زدایی، با هدف معرفی اقدامات نیروهای مسلح برای اقتدارآفرینی نظام جمهوری اسلامی در طی چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از ۱۱ تا ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۹، در مصلای امام خمینی(ره) میزبان عموم مردم است.

این نمایشگاه راهبردی با محوریت ستادکل نیروهای مسلح و مشارکت ارتش، سپاه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین، با هدف ارائه دستاوردها و فعالیت‌های نیروهای مسلح در عرصه های نظامی و دفاعی، تولید و  بومی‌سازی دانش، خدمات اجتماعی، سازندگی، خودکفایی و رفع محرومیت‌ها و انتقال این دستاوردها به نسل جوان برپا شده است.

در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی، بیش از ٥٦٠ محصول دفاعی تولید داخل در ۱۱ حوزه از جمله صنایع دفاعی سبک، زرهی، هوایی، موشکی و دریایی، توپخانه، صنایع تحقیقاتی الکترونیکی، سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی رادار و ماهواره، انواع پهپادها و همچنین ماکت‌هایی از ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه، انواع سامانه‌های موشک‌های بالستیک ایرانی، از جمله آنها موشک‌های خرمشهر، سجیل، قدر اف و اچ، قیام، شهاب ١ و ٢ زلزال، ذوالفقار، هرمز، خلیج فارس در فضایی باز به نمایش درآمده است.

به گفته سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در بخش سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز ده‌ها هزار اقدام در حوزه رفع محرومیت‌ها و اشتغال‌زایی، که توسط نیروهای مسلح تا به‌حال اجرا شده، ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌ شماره ۱۷ در بزرگراه رسالت و ورودی‌ شماره ۱ در خیابان شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی و شهید بهشتی استفاده کنند. همچنین ورودی شماره ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده نیز برای تردد و پارکینگ خودروهای شخصی درنظر گرفته شده است.

نظرات

  • سامان AE ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
    0 0
    چقد هم عالی،آیا این نمایشگاه دارای مبلغ ورودی هستش؟

    پاسخ سایت: سلام خیر نمایشگاه برای عموم آزاد است و نیازی به پرداخت ورودی نیست.

  • حسن -رجبی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام برشما پیروان و شاگردان شهید والا مقام تهرانی مقدم درود خدا بر روان پاک ومطهر آن عزیز خدا ونور چشم ملت قهرمان ایران که به ایه ی شریفه قرآن کریم، که فرموده«...با آمادگی وتجهیزات خود در دل دشمنان (استکبارجهانی) رعب وحشت بیاندازید» جامه ی عمل پوشاند،درود خدا وبندگان شایسته ی الهی برروان پاک شهدا وامام شهییدان حضرت روح الله(ره)ومادر شهیدان حضرت زهرای اطهر(سلام الله علیها)دعای خیر ملت فهیم ایران وامام منتظرآقاجانمان حضرت مهدی(عج)شامل حالتان،به پیش تا تقدیم پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران به دست مبارک آن امام همام.دستتون طلا و خیبر شکن ،فداتون بشم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.