در فضیلت عید فطر و اعمال مستحبی این شب رویات و احکام ویژه ای بیان شده که تورقی بر آن، مروری دوباره برای تجدید عهد با خدا برای بندگی و بازگشت به فطرت پاک هر انسانی است.

احکام نماز عید فطر

در فضیلت ماه مبارک رمضان و ماه میهمانی خدا روایات زیادی نقل شده که جملگی تاکید بر لزوم تزکیه و خودسازی و پالایش نفس و روح برای رسیدن به سعادت و تعالی است. اما آنچه پس از یک ماه روزه داری در این ماه پرفیض و برکت نصیب مان می‌شود، در عید فطرت و بندگی و بازگشت به خویشتن لخاصه خواهد شد.

عید فطر فرخنده ترین و بهترین عید مسلمین در درگاه احدیت و شایسته ترین زمان برای دریافت اجر الهی است تا مزد یک ماه طاعت و بندگی و چشم پوشی از خورد و خوراک و تزکیه نفس را یک شبه و در قالب این عید خجسته اخذ کنیم.

در فضیلت شب عید می‌توان به روایاتی که در تصاویر زیر ذکر شده اشاره کرد که اهمیت و جایگاه این عید الله الاکبر و فضائل آن را نمایان تر می‌سازد. همچنین مرور این تصاویر اعمال شب عید فطر، مستحبات و نکاتی که باید در این شب سعید باید رعایت کرد را به نمایش گذاشته و نحوه صحیح قرائت نماز عید فطر را آموزش می‌دهد.

وعده دیدار مسلمین، مشتاقان ظهور و بیعت کنندگان با نائب برحق امام عصر عجل الله‌تعالی فرجه صبح روز عید فطر، مصلای امام خمینی(ره) تهران؛

اعمال شب و روز عید فطر

اعمال شب و روز عید فطر

فضیلت عید فطر در روایات

فضیلت عید فطر در روایات

احکام نماز عید فطر

احکام نماز عید فطر

نماز عید فطر چگونه خوانده می‌شود

اعمال مستحب و نحوه قرائت نماز عید فطر + اینفوگرافی

دعای قنوت عید فطر

دعای قنوت نماز عیدین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.