محمدعلی افشانی شهردار تهران، با اشاره به تکالیف شهرداری درباره مصلی گفت: قطعاً‌ آن بخشی از پروژه مصلای امام خمینی که برعهده شهرداری تهران است، تکمیل خواهد شد.

بازدید شهردار تهران از نمایشگاه قرآن

محمدعلی افشانی شهردار جدید تهران، که نخستین روزهای کاری اش در این نهاد را سپری می کند، یک شنبه ۶ خرداد در مصلای امام خمینی(ره) حاضر شد و از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد. در این بازدید عبدالهادی فقهی‌زاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه قرآن، مدیران اجرایی نمایشگاه، معاونان شهردار تهران و شهردار منطقه ۷، وی را همراهی می‌کردند.

افشانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، درباره توجه شهرداری تهران به مصلای امام خمینی(ره) اظهار داشت: مصلی یک مجتمع عظیم و دارای اهمیت خاص است. اعتبارات این پروژه از محل‌های مختلفی تامین می‌شود اما بخشی از پروژه مصلی که برعهده شهرداری تهران است، قطعاً تکمیل خواهد شد.
شهردار تهران افزود: شهرداری بخشی را که از ابتدا بر عهده اش گذاشتند، با قدرت انجام می دهد.

شهردار تهران در جمع خبرنگاران به نکات دیگر و اهم برنامه هایش برای توسعه مدیریت شهری پایتخت هم اشاره کرد، وی گفت: از ابتدا که در شهردای مستقر شدم بارها تاکید کردم شعارم حول محور ارتقای کیفیت زندگی و رضایت مندی شهروندان در شاخص های مختلف است، وقتی می گوییم بهبود وضعیت شاخص های شهر، باید درباره آن بحث شود.

افشانی کاهش آلودگی هوا، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را ازجمله مسائل کلان شهر تهران برشمرد و بیان کرد:حفظ باغ ها و پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی به گونه‌ای که اکثریت مردم از آنها بهره‌مند شوند، ازجمله اولویت‌هاست؛ که ترویج فرهنگ قرآنی به این امور هم کمک می‌کند.

شهردار تهران افزود: باید در شهر تهران فرهنگ قرآنی ترویج پیدا کند. مهمترین کار فرهنگی، ترویج فرهنگ قرآنی است. باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که عمل به قرآن و قرآنی کردن رفتارهایمان در دستور کار قرار گیرد. هر کس که اهل قرآن باشد قطعاً براساس تدبیر عمل خواهد کرد.  قرآن انسان را وادار می‌کند به حق قضاوت کند. لذا با در نظر گرفتن جمیع جهات، ترویج فرهنگ قرآنی یک وظیفه برای همه ماست.

وی  به شعار خود در اداره شهر تهران اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین بخش شعار من شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر است و در این راستا به دنبال مشارکت حداکثر شهروندان هستم. هرکجا که مردم حضور داشته باشند و به مسئولین اعتماد کنند در آن حوزه‌ها موفق خواهیم بود و بدون مشارکت مردم موفقیتی حاصل نمی‌شود.

شهردار تهران در باره حمایت از مؤسسات قرآنی نیز گفت: قطعاً شهرداری از این مؤسسات حمایت خواهد کرد تا تمامی مردم از قرآن بهره‌مند شوند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا دوشنبه ۱۴خرداد مصادف با ۱۹ماه مبارک رمضان برپا خواهد بود. این نمایشگاه از ساعت ۱۷تا ۲۴ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) میزبان روزه‌داران و علاقه‌مندان به قرآن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.