کد خبر: 290
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

مراسم پرفیض دعای عرفه، با حضور خیل عظیمی از مردم مشتاق، در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

مراسم دعای عرفه 96,06,09

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، درجریان برگزاری مراسم پرفیض عرفه، مردم تهران پس از استماع سخنرانی حجت‌الاسلام علاءالدینی، با جان و دل، با نوای دعای عرفه همراه شدند تا بار دیگر در "روز شناخت" خودشناسی و خداشناسی را تمرین کنند.

حجت‌الاسلام علاءالدینی در سخنرانی خود در مراسم دعای عرفه، با اشاره به مصادف شدن عید قربان با روز جمعه، از مبارک بودن این اتفاق سخن گفت و بیان داشت که «وقتی مناسک حج در شرایطی که عید قربان با جمعه مصادف باشد ادا شود، به آن حج اکبر می‌گویند. » 
وی در ادامه با اشاره به هدف اصلی دعای عرفه که همانا تقویت فرهنگ تقدیر است، گفت: «فرهنگ تقدیر فرصت‌ها را آن‌گونه که باید، به ما نشان می‌دهد. به ما می‌فهماند که نعمت‌ها را دنبال کنیم و به دیگران هم توصیه کنیم. فرهنگ تقدیر یعنی قدرشناسی و ادب داشتن. بی‌ادب، از نعمت محروم می‌ماند و سیدالشهدا(ع) می‌خواهد با دعای عرفه تقدیر را به ما معرفی کند. ما به اینجا آمدیم تا تأثیر خدا را در کلمات بیابیم. »  
حجت‌الاسلام علاءالدینی در پایان سخنان خود با اشاره به پیشگام بودن دعای عرفه نسبت به زمان خود، گفت: «عناوین پزشکی که حالا در دانشگاه‌ها درس داده می‌شود و شناخته شده، ۱۴۰۰ سال پیش در این دعا آمده. در ابتدای همین دعا، سیدالشهدا به عناوینی مانند پرده‌ گوش، تارهای مغز، رگ‌های قلب و پاره‌های جگر اشاره کرده است. » 
در ادامه مراسم فرازهایی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت برگزاری حج ابراهیمی و مراسم برائت از مشرکین قرائت شد و پس از آن حجت‌الاسلام علاءالدینی و حسین یزدان‌پناه با حضور در جایگاه، قرائت دعای مبارک عرفه را آغاز کردند.  

از فعالیت‌های جنبی مراسم عرفه امسال در مصلای امام خمینی(ره) می‌توان به استقرار اتوبوس دیابت و ایستگاه‌های صلواتی با همکاری شهرداری منطقه ۷ و مجموعه مصلی اشاره کرد. اتوبوس دیابت که در مسیر خیل عظیم جمعیت قرار گرفته بود، شاهد استقبال بالای مردم بود. یکی از افرادی که حضور در اتوبوس دیابت و آزمایش قند خون را تجربه کرده، در این باره گفت: «خیلی خوب است که در مراسم مذهبی چنین کارهایی انجام می‌شود و مسئولان به فکر سلامتی مردم هم باشند، چون از این طریق می‌توانیم در کنار انجام فرایض واجب و مستحبی، از وضع سلامت‌مان هم به صورت رایگان مطلع شویم. »
کمی آن طرف‌تر نیز، ایستگاه‌های صلواتی به همت شهرداری منطقه ۷ استقرار یافته و از مردم با کیک و آبمیوه پذیرایی کردند.

گزارش تصویری مراسم

منبع: روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.