طی مراسمی در مجموعه چهل‌سرای مصلی، با حضور مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ۱۲۰ مدرسه برکت در روستانها و مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسید. همچنین در پایان این مراسم کاوران مشق احسان با ۲۵۰ هزار بسته کیف و نوشت‌افزار برای توزیع میان دانش‌آموزان مناطق محروم به این مناطق اعزام شد.

اعزام کاروان مشق احسان

صبح سه شنبه ۲۶ مرداد، مراسم افتتاح مدارس برکت و اعزام کاروان مشق احسان با حضور دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، دکتر محمدجواد ایروانی عضو هیات امناء ستاد، سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت و امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد احسان و دیگر مدیران و معاونان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در مجموعه چهل‌سرای مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، احداث ۱۲۰ مدرسه برکت با ۷۰۴ کلاس درس، توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور انجام گرفته است. برای احداث این تعداد مدرسه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.  

پیش از این ۱.۱۱۰ باب مدرسه (۶۶۰۰ کلاس درس) توسط بنیاد برکت به بهره‌برداری رسیده است. مدارس بنیاد برکت در ۲۶۰۰ روستا، ظرفیت پذیرش ۱۵۰ هزار دانش‌آموز را دارا است.

آماده‌سازی و ارسال ۲۵۰ هزار بسته لوازم‌التحریر ببرای دانش آموزان مناطق محروم، توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با هدف حمایت تحصیلی و توانمندسازی دانش‌آموزان خانواده‌های بی‌سرپرست و بی‌بضاعت مناطق کم‌برخوردار صورت گرفته است. برای بسته‌بندی این لوازم بیش از ۵ هزار زن و مرد داوطلب جهادی طی ۲۳ روز، در محل مجموعه چهل‌سرای مصلای امام خمینی(ره) مشغول فعالیت بوده اند. گروه‌های جهادی در ۳۱ استان وظیفه توزیع این بسته‌ها را برعهده خواهند داشت.

تابه حال بیش از ۲ میلیارد تومان توسط مردم به پویش مشق احسان کمک شده و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد. خیران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری #۴۰۳۰* در اختیار پویش مشق احسان قرار دهند. میزان بسته های آماده شده در سال جاری، دو برابر سال گذشته است و تمامی اقلام خریداری شده از سوی این پویش، تولید داخلی است. علاوه بر ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مصلای امام خمینی(ره) نیز در برگزاری پویش مشق احسان همکاری داشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.