همه ما شیعه هستیم و باید فضای ما در این ایام فضای فاطمی باشد و حزن و اندوه در جامعه بر سرور و شادی غالب شود.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه تیم هسته ای منصفانه و با منطق با آمریکا مذاکره می‌کند، تاکید کرد: مرحبا به مردم و مرحبا به هیئت ایرانی که ایستاده است و از حقوق ملت دفاع می‌کند و زیر بار زور نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به جنایت های آمریکا و اظهارات اخیر وزارت خارجه این کشور مبنی بر اینکه ما در سوریه شکست خوردیم اظهار کرد: عجیب است که آمریکایی ها هر چه شکست می خورند پند نمی گیرند، بیدار نمی شوند و غرورشان کم نمی شود.

وی افزود: وقت آن شده است که زمامداران آمریکا فکر کنند که چرا در سوریه شکست خورده اند. شما که تا توانستید از تروریست ها در سوریه حمایت کردید اما شکست خوردید. آیا نباید این موضوع برای شما درست باشد و این جنایات را تکرار نکنید. آیا نباید بدانید که ارتکاب این جنایت ها برای شما فایده ای ندارد.

آیت الله موحدی کرمانی خطاب به آمریکایی ادامه داد: آیا ایران به شما درس نداده است. از حمایتی که از شاه معدوم کردید و شکست خوردید چرا پند نگرفتید؟ جنایت های شما باعث شده در اکثر نقاط این سرزمین «فریادهای مرگ بر آمریکا» بلند شود.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: تا کی می خواهید فکر کنید که با ظلم و خونریزی و تجهیز تروریست ها موفق خواهید شد. قرآن به ما می گوید انسانهای ظالم نمی توانند خانه ای آباد داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز مردم بیدار شده‌اند و مردم دیروز نیستند و زیر بار ظلم نخواهند رفت و در مقابل ظالم و متجاوز می‌ایستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به گفتگوهای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با طرف ۱+۵ گفت: تا کی باید هیئت ایرانی بگوید ما بدنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و شما هم بگویید ما باور نداریم. خوب چطور باید شما نسبت به این امر مطمئن شوید. همه راهها را هیئت ایرانی در مقابل شما قرار داده است اما باز می‌گویید اطمینان نداریم.

آیت الله موحدی کرمانی دلیل ابراز عدم اطمینان آمریکا و غرب نسبت به برنامه هسته ای ایران را صرفا یک بهانه دانست و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آنها هدفشان دشمنی با اسلام و انقلاب است و موضوع هسته ای صرفا بهانه است.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: مرحبا به مردم ایران و مرحبا به هیئت مذاکره کننده ایرانی که ایستاده است و از حقوق ملت دفاع می کند و زیر بار زور نمی رود.

وی با بیان اینکه ای کاش در دنیا عده ای آزاده وجود داشتند و آمریکا را به محاکمه می کشیدند خاطرنشان کرد: این همه جنایت وآدم کشی می کنند و بعد می گویند شکست خوردیم. خوب غلط کردید این جنایت ها را مرتکب شدید که منجر به شکست و خونریزی شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: باید یک دادگاه جهانی در مقابل افکار عمومی برپا شود و آمریکا در خصوص تمام جنایت هایش پاسخ گوید.

آیت الله موحدی کرمانی خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: شما از تروریست حمایت و آدم کشی می کنید و در نهایت شکست می خورید. باید به شما بگویم شما شکست خورده هستید چرا که خداوند شکست را برای شما مقرر کرده و عزت را برای اسلام و ذلت را برای شما مقدر ساخته است؛ بدون تردید شما شکست خوردید و در آینده نیز خواهید خورد.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: هیئت ایرانی منصفانه و با منطق با شما حرف می زند. من به شما توصیه می کنم حرف حساب را بپذیرید چرا که ضرر نمی کنید.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها می گویند ما نمی فهمیم ایران دست از سلاح هسته ای برداشته است در صورتی که هیئت مذاکره کننده ایرانی هیچگاه نمی تواند برای غربی ها و آمریکایی خلق فهم کند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به موفقیت های مردم و ارتش عراق در مبارزه با داعش اظهار کرد: امیدواریم خداوند آنها را در پاکسازی تکریت از عناصر داعش یاری کند و همچنین برای مردم مظلوم بحرین نیز آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی گفت: آن مرحوم حق بزرگی به گردن ما دارد چرا که وی با کمال بصیرت بازوی قوی امام(ره) بود.

وی افزود: مرحوم حاج احمد خمینی پس از رحلت امام (ره) وفای خود را به مقام معظم رهبری خوب نشان داد و فداکاری کرد و حقیقتا در ایفای وظیفه خود در اطاعت از ولی امر کوشا بود.

خطیب جمعه تهران با اشاره به ضرورت گرامیداشت ایام فاطمیه در روزهای نوروز اظهار کرد: همه ما شیعه هستیم و باید فضای ما در این ایام فضای فاطمی باشد و حزن و اندوه در جامعه بر سرور و شادی غالب شود. باید نشست و محافل گرم نوروز ما با نام حضرت فاطمه(س) شروع شود و عزاداری کنیم چراکه نمی توانیم این صحنه را به خاموشی بسپاریم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) برای زنان و مردان ما یک الگوی تمام عیار محسوب می شود، خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه کبری(س) الگوی صبر و استقامت در راه دین و خدا بود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: محبت به شوهر و فرزندان یکی دیگر از درس های حضرت زهرا(س) است که باید اعضای خانواده با تأسی از این الگو، عاشق یکدیگر باشند و مراقب باشند فضای زندگی غیر از فضای محبت و دوستی نباشد. از حضرت فاطمه (س) باید این مهم را بیاموزیم چرا که یکی از القاب آن حضرت (هانیه) یعنی مهربان است.

وی احساس مسئولیت و دفاع از ولایت را از دیگر درس های برگرفته از زندگی حضرت زهرا(س) به جامعه اسلامی دانست و تاکید کرد: آگاه نمودن جامعه و ایجاد بصیرت یکی دیگر از درس های زندگی آن حضرت است چرا که آن حضرت اینقدر همت داشت که برای دفاع از ولایت پس از رحلت پیامبر(ص) به سراغ خانه های مهاجرین و انصار می رفت تا آنها را در دفاع از ولایت هوشیار کند.

خطیب جمعه تهران الگوی ایثار را یکی دیگر از درس های زندگی حضرت زهرا(س) به ما دانست و افزود: آن حضرت در روز ازدواج خود پیراهن نو را به مستمندی می دهد و با پیراهن کهنه به خانه می رود. یکی دیگر از الگوهای برگرفته از زندگی آن حضرت مدیریت خانه است که اگر ما آن را در زندگی مراعات کنیم زندگی را برای ما شیرین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.