همایش ائمه جماعت، مبلغین و علمای استان تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد

همایش ائمه جماعات ،مبلغین و علمای جامعه روحانیت مبارز

همایش جامعه روحانیت مبارز استان تهران با هدف تجلیل و نکوداشت یاد ماندگار فقیه وارسته حضرت آیت الله مهدوی کنی، انتصاب شایسته حضرت آیت الله موحدی کرمانی به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و بهره‌مندی از رهنمودهای ایشان و نیز انتخاب حجت الاسلام و المسلمین تقوی به عنوان قائم مقام جامعه روحانیت مبارز از ساعت ۹ صبح مورخ ۲۵ خردادماه در تالار میثاق مصلای جنوبی شروع شد.

این مراسم که توسط جامعه روحانیت مبارز و با حضور ائمه جماعات، مبلغین و علمای تهران و شهرستان های اطراف برگزار شده بود با قرائت آیاتی از کلام الله شروع شد و سپس آقای فروزنده قسمتی از فرمایشات مقام معظم رهبری در باب لزوم تعریف گفتمان سازی و پادگفتمان سازی اذعان داشت: گفتمان سازی یک باور عمومی است و این مهم به عهده اساتید و روحانیون حوزه می باشد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد کنونی نظام سلطه که تحریم، تحقیر و تحمیل خواسته ها و زیاده خواهی هایشان به ملت ایران است بر تقویت گفتمان عزت، جلوگیری از ایجاد دو قطبی در جامعه و اعتراضات اجتماعی اباهی گرایانه تاکید کرد.

پس از آن حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی با اشاره به جایگاه و قدرت روحانیت در بین مردم برای پیشبرد اهداف اسلام و نیز اشاره به تلاش ها و بیانات امام خمینی(ره) بر لزوم حفظ وحدت و انسجام روحانیون برای ساخت جامعه و دفاع از ارزش های نظام و انقلاب در سایه ولایت تاکید کرد.

در نهایت آیت الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران و نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صحبت های بشارت آمیز حجت الاسلام تقوی و با انذار روحانیون به مسئولیت خطیر و نقش محوری روحانیت در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: روحانیت باید در جامعه الگو باشد و نماینده و حافظ امانت حضرت رسول و پیرو سنت ایشان. همچنین روحانیت باید همانند امام(ره) ساده زیست باشد و با مردم مدارا کند تا بتواند جامعه را متحول کند و اگر متحول نکند مسئول است.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز و برخی از ائمه جماعات کشور حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.