امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی در مسیر پشت سر گذاشته شده امید مستضعفان و پشتوانه ملت‌های آزادی‌خواه جهان بود و معنویت را در جهان رونق بخشید و موجب امید ملت‌های افسرده و کابوس مستکبران بود و در مسیر پیش رو نیز همین گونه خواهد بود.

حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه 22 بهمن 1400

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امروز جمعه ۲۲ بهمن مصادف با چهل و سومین سالروز گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، مردم را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و با تبریک مناسبت‌های خجسته پیشروی ایام رجب افزود: ماه بهمن و دهه فجر امسال با ایام ماه رجب تقارن پیدا کرد، این تقارن یک تقارن دلنشین و زیبا است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بنیان حرکت اسلامی و انقلاب اسلامی، کلمه توحید بود و ماه رجب پیام آور تربیت توحیدی برای آحاد مومنان است بیان کرد:‌ تقارن ۲۲ بهمن با روز جمعه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از یک سو و از سوی دیگر با روز جمعه که عید ما ایرانیان است بسیار خجسته و دلنشین است.

نماز جمعه موقت تهران با اشاره به حضور مردم در جشن پیروزی انقلاب چه پیاده و خودرویی و حضور آنها در نماز جمعه افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی همین نماز جمعه است، ما این نماز جمعه را به فرموده امام (ره) ‌ به برکت انقلاب اسلامی داریم، این فیض بزرگ به واسطه نماز جمعه نصیب ملت ما شده که هفتگی از برکت و مغفرت خدا بهرمند شویم، از برکات نماز جمعه حفظ نشاط، حفظ آرمان‌های نظام، بیعت هفتگی با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حاج علی اکبری گفت:‌ خداوند حرکت جامعه اسلامی را با رکوع و سجود می‌پسندد، قرآن کریم برای این نعمت بزرگ توصیه به صبر و شکر کرده، نه یک شکر و صبر عادی چون نعمت یک نعمت بزرگ است، شکری بزرگ می‌خواهد، چون آرمان‌هایی که ملت ما انتخاب کرده آرمان بزرگ است و نیاز به صبر دارد، رهبر فرمودند ملت ما در این مسیر صابر و شکور بودند، هم در قدرشناسی نعمت الهی شکور بودند و هم در مسیر دشواری‌ها صبور بودند.

وی گفت:‌ این شکر زمینه ساز صبر است که بتوانند سختی‌ها و تلخی‌ها را تحمل کنند، ملت ما در مسیر طی شده انقلاب اسلامی حالش در برابر نعمت‌ها شکر بودو در برابر سختی‌ها صبوری کرده و امروز نتیجه آن شکوه و عزتی است که برای ملت ما حاصل شده است.

حاج علی اکبری افزود:‌ اگر نعمت الهی شکر گذاری شود و پای آن بایستند این نعمت بزرگ خواهی، انسان شاکر را قوی و بزرگ می‌کند، اگر امتی شاکر نباشد ممکن است که ظلم به ملت برگردد.

حجت الاسلام علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: استقامت و پافشاری بر تحقق آرمان‌های الهی و صبر بر همراهی با ولی خدا و وفاداری و پافشاری بر آرمان‌ها از بزرگ‌ترین جلوه‌های تقوا است. شکر و صبر دو جلوه از جلوه‌های برجسته تقوای الهی است. که امروز باید همه ما نسبت به این دو مسئله اساسی توجه داشته باشیم و التزام خود را افزایش دهیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در بیانات رئیس جمهور عزیز ما مطالبی بود که لازم بود در ۲۲ بهمن بیان شود، از ایشان تشکر می‌کنم به خاطر حضورشان و به خاطر بیاناتی که ارائه کردند. آقای مطیعی عزیز نیز شور و نشاط خوبی به این جشن ملی دادند، برای دولت انقلابی و مردمی و برای همه خدمتگزاران به انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران در این روز عزیز توفیق می‌طلبیم. انشا الله در انجام وظایف بزرگی که بر عهده دارند سربلند و موفق باشند.

وی ادامه داد: در سوم سال صدور بیانیه گام دوم قرار داریم، انقلاب اسلامی، انقلابی تاریخی است و به نفس الهی امام خمینی، ملت ایران متحول شدند. تحولی که حقیقتاً الهی و خدایی است. در پرتو این تحول الهی ملت ایران مهیا شده و لازم می‌داند و رنج‌ها را تحمل کند تا پیروز شود. خداوند متعال هم که این ظرفیت و اخلاص را در ملت ایران دید و مشاهده کرد که ملت ایران شکنجه‌ها در به دری‌ها و زندان‌ها را تحمل کرده‌اند، ملت ایران برای انجام وظیفه بسیار بزرگ در عصر غیبت برگزیده شد.

انقلاب اسلامی پل ارتباطی بین آرمان‌های انقلاب، بعثت نبوی و غدیر علوی و عاشورای حسینی و آرمان مهدوی برقرار کرده است .

وی تصریح کرد: امروز در نقطه عطف تاریخ قرار گرفته‌ایم، ۲۲ بهمن ملت ایران را در صراط مستقیم قرار داده است. با تکرار ۲۲ بهمن نسل به نسل و سال به سال این پرچم پر افتخار دست به دست می‌شود و انشاءالله این صراط مستقیم انقلاب و ولایت تا ظهور منجی بشریت بین نسل‌های ایران و ملت ایران دست به دست خواهد داد تا به سلامت و عافیت به دست صاحب اصلی اش برسد. این پرچم دیگر بر زمین نخواهد افتاد.

حجت الاسلام علی اکبری تاکید کرد : انقلاب اسلامی در مسیر پشت سر گذاشته شده امید مستضعفان و پشتوانه ملت‌های آزادیخواه جهان بود و معنویت را در جهان رونق بخشید و موجب امید ملت‌های افسرده و کابوس مستکبران بود و در مسیر پیش رو نیز همین گونه خواهد بود .

وی گفت: ملت ایران ادامه دهندگان راه ابراهیم بت شکن هستند، ادامه دهندگان راه خاتم انبیا محمد مصطفی هستند.

طیب نماز جمعه موقت تهران اضافه کرد: سیمرغ انقلاب اسلامی با دوبال صبر و شکر، به قاف خوشبختی در عصر ظهور خواهد رسید و ملت عزیز ما به همه آرزوها و آرمان‌هایشان دست پیدا خواهند کرد ولی صبر و شکر باید با ما باشد و هرگز نباید از این مسیر خارج شویم.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری تاکید کرد: از نماز دست برندارید، درصدد اقامه نماز باشید و حقوق مالی را جدی بگیرید. عنایت الهی همچنان شامل حال شما خواهد بود خداوند بهترین مولا است و بهترین یار برای شما در این مسیر است.

وی تصریح کرد: رهبر عزیز و عالیقدرمان در این مقطع حساس برای برداشتن گام بعدی در تکمیل حرکت دولت اسلامی و جامعه پردازی، ملت ما، همه رسانه‌ها، هنرمندان و کسانی که در این زمینه استطاعتی دارند را در این شرایط به جهاد تبیین دعوت کردند؛ فریضه فوری قطعی جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه جهاد تبیین در مقابل امپراتوری رسانه‌ای دشمن که شامل تحریف است، فریضه قطعی و فوری است، گفت: جهاد تبیین بر همه آحاد ملت واجب قطعی است. آحاد مردم باید با آنچه که در اتاق‌های فکر شیطانی تولید می‌شود با سوءظن مواجه شوند. تبیین باید به عنوان یک پیش‌نیاز جدی فرهنگ ملت ما شناخته شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.