همزمان با روز نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) جشن خانوادگی «به عشق مهدی» در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد

مراسم جشن بزرگ به عشق مهدی (عجل الله تعالی فرجه)

صبح امروز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه و نیمه شعبان سالروز میلاد یگانه منجی بشریت مراسم با شکوه «به عشق مهدی (عجل الله تعالی فرجه)» در مصلی با حضور گروه‌های سرود مختلف و همچنین مادحین اهل بیت (علیهم السلام) برگزار شد.

از ساعات نخست گروه‌های سرود مختلف با حضور نوجوانان درحال اجرای سرودهایی در مدح امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بودند. ٢٠ گروه سرود به این جشن دعوت شدند و در فواصل مختلف به اجرای برنامه پرداختند. این گروه‌ها بر روی جایگاهی که در وسط شبستان مصلای امام خمینی (ره) تدارک شده بود اجرا می‌کردند.

بخش اصلی این مراسم همخوانی سرودهای «سلام فرمانده ٢»، «بیعت» و «عزیزم حسین٢» با حضور رضا هلالی، ابوذر روحی، سجاد محمدی و محمد اسداللهی بود واجرای مراسم نیز بر عهده حامد سلطانی بود.

در ابتدا سلطانی با یاد و نام امیرالمومنین (علیه السلام) به صحبت پرداخت و سپس بخشی از سرود «بابا سلام» پخش شد. حضور دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها همراه با خانواده‌های خود در مصلای تهران پر شور و با هیجان بود پرچم‌های زرد رنگ و بادکنک‌هایی در دست آنها شور و نشاط خاصی به فضای مصلی بخشید.

گروه سرود «نسل سلیمانی‌ها» از ورامین متشکل از پسران و دختران خردسال با لباس متحد زرد و طوسی روی سن رفتند و سرودی درباره میلاد امام زمان خواندند. همچنین گروه‌های سرود طاها از قزوین، شمیم یاس از تهران، بنات الحیدر از کرج، بصیر از تهران، نسل ظهور از تهران و… . در ادامه این مراسم به اجرای سرود پرداختند.

گروه سرود احسان در میان استقبال باشکوه مردم حاضر در مصلی سرود جشن فرشته‌ها را خواند و مردان و زنان و کودکان پسر و دختر با آنها همخوانی کردند و در فواصل سکوت و پخش آهنگ برای این گروه که سرودش در جشن فرشته‌ها مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت، دست زدند.

رضا هلالی، مداح اهل بیت علیهم‌السلام در این میان با تشویق مردم به نونهالان حاضر در مصلی گفت: پدر و مادرهایی دارید که شما را به این مجلس اهل بیت آوردند. قدردان آنها باشید. همچنین در دقایقی بعد از اجرای سرود «عزیزم حسین ١» گروه احسان به حاضران گفت: بچه‌ها مانند برگ گل می‌مانند و باید دلشان را بدست بیاوریم و نباید رفتاری داشته باشیم تا این نوگلان برایشان رنجشی حاصل شود.

سجاد محمدی شاعر قطعه «بیعت» و محمد اسداللهی شاعر قطعه «عزیزم حسین ٢» کنار هلالی این دو قطعه را نیز همخوانی کردند.

اولین سرود عزیزم حسین ٢ بود که با نوای هلالی و محمد اسداللهی و گروه سرود احسان اجرا شد. پیش از آن جمعیت حاضر چند مرتبه ذکر «یا حسین» را تکرار کردند. سرود دومی قطعه بیعت با نوای رضا هلالی و سجاد محمدی بود.

سپس سرود «سلام فرمانده ۱» با حضور ابوذر روحی برگزار شد و بعد از آن تکه از این سرود «عهد می‌بندم روزی لازمت بشم حاج قاسمت بشم» به صورت زنده با همخوانی جمعیت خوانده شد. این مراسم تا ظهر نیمه شعبان در مصلی ادامه یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.