اجتماع بزرگ شیرخوارگان عاشورائی در حالی درمصلای امام خمینی(ره) برگزار شد که مادران دل‌سوخته علی‌اصغرهای کوچک خود را در دست گرفته و خود را شریک غم حضرت رباب(س) کرده و این‌ طفل‌های خود را نذر ظهور منجی عالم حضرت مهدی(عج) کردند.

مراسم اجتماع مادران و شیرخوارگان عاشورایی

حجت‌الاسلام عالی -استاد حوزه- صبح روز جمعه(۱۴مردادماه) در اجتماع شیرخوارگان عاشورائی که در مصلی برگزار شد با اشاره به اهمیت برپایی چنین اجتماعی در داخل و خارج از کشور اظهار کرد: تجمعی که امروز در ایران و جهان برگزار می‌شود خیلی حرف برای گفتن دارد و سرشار از پیام‌های تربیتی و تبلیغی است.

وی با طرح این پرسش که آیا کودکان در چنین جلساتی معرفت کسب می‌کنند یا خیر توضیح داد: کودکان رحمت و نورانیتی که از ملکوت در این جلسه‌ها است را با فطرت خود جذب می‌کنند، برخی معتقدند که کودکان فهم دریافت پیام‌های این جلسات را ندارد، باید گفت کودکان با فطرت خودشان این جلسات را درک و حتی بیش از بزرگترها با ملکوت ارتباط برقرار می‌کنند.

این استاد حوزه بیان کرد: رسول اکرم(ص) می فرمایند «جلسه‌ای که ذکر اهل‌بیت(ع) باشد فرشتگان آن جلسات را از جمعیت پر می‌کنند، وقتی مراسم تمام می‌شود ملائکه به عرش باز می‌گردند و دیگر ملائک که حضور نداشتند می‌پرسند این بوی خوش شما از کجاست و آنها پاسخ می‌دهند در مجلس ذکر خدا و اهل‌بیت(ع) بودیم، آنگاه فرشتگان جامانده خودشان را به آن مکان می‌رسانند تا پر و بال خود را در آن مکان متبرک کنند».

عالی یادآور شد: در خانه امام صادق(ع) روضه برپا بود. امام پس از اتمام مجلس خطاب به روضه‌خوان فرمود «تعداد فرشتگانی که در این جلسه بودند از انسان‌ها بیشتر بود». بنابراین کودکان با فطرت خودشان از آنچه در این فضا اتفاق می‌افتد درک خواهند داشت.

وی افزود: در این ایام ملکوت پر از حزن و در این دهه این سوگ همه‌جا فراگیر است و خوب است که همگان این‌ حزن‌ را دریافت کنند و کودکان بیش از همه می‌توانند این‌ حزن را درک کنند.

این استاد حوزه با اشاره به اهمیت برپایی اجتماع شیرخوارگان عاشورائی خاطرنشان کرد: اجتماع شیرخوارگان در کل سال یکبار اتفاق می‌افتد ولی باید این جلسات را استمرار داد و نیازی نیست مجالس پر هزینه برگزار کنید. بانوان محترم سعی کنید در طول سال مجالس امام حسین(ع) را در منازل خود برپا کنید.

عالی یادآور شد: در خانه‌هایی که قرآن و ذکر می‌پیچد برکت در آن خانه زیاد می‌شود، ملائکه در آن خانه حضور پیدا کرده و شیاطین از آنجا بیرون‌ می‌روند.

وی با اشاره به تلاش امروز دشمن در سراسر دنیا برای از بین بردن کانون خانواده تصریح کرد: امروز ۳۰۰۰ شبکه ماهواره‌ای و میلیون‌ها کانال‌های مجازی و وبلاگ وجود دارد که متاسفانه تعداد شبکه‌هایی که در آن برنامه سالم داشته باشد به تعداد انگشتان دست نیست، بنابراین باید در تربیت فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشیم زیرا شیطان امروز به راحتی از فضاهای مختلف ورود می‌کند و دیگر مرزی ندارد.

این استاد حوزه اضافه کرد: حضور بانوان در این اجتماع یک نکته تربیتی برای خودشان هم دارد، شیطان محور خانواده را امروز هدف گرفته است و اگر یک‌ زن که کانون محوری خانه است عفت و حیای خود را از دست بدهد خانواده و مرد را هم به سقوط می‌کشاند و جامعه را دچار اختلال می‌کند. در غرب ابتدا زن را به یک کالا تبدیل کردند و این‌ کار باعث شد محور خانواده از بین برود.

عالی با اشاره به موضوع حجاب گفت: برخی معتقدند کل دین حجاب نیست اما این افراد باید بدانند ما بر روی حجاب متمرکز نیستیم و دشمن‌ حجاب را هدف قرار داده است زیرا پس از حجاب عفت زن را هدف و شخصیت زن‌ را به ابتذال می‌کشاند. فرانسوی‌ها قبل از استعمار الجزایر دختران فرانسوی را بی‌حجاب وارد خیابان‌ها کردند و الجزایر که کاملا زنان با حجاب داشتند را به ابتذال کشاندند و پس از نفوذ فرهنگی؛ اقتصاد و سیاست این کشور را در دست گرفتند.

وی بیان کرد: مساله حجاب تقابل دو نماد است، حجاب نماد و نشانه‌ای است که پشت آن هویت، عفت و کانون یک خانواده است. در مقابل یک خانم بی‌حجاب هم نماد فروپاشی یک خانواده و از دست دادن آن است و در این شرایط یک زن شبیه ویترینی است که دائماً در حال تغییر دادن خود است.

این استاد حوزه ادامه داد: غرب در بیرون کشاندن زن به بیرون خانه افراط کرد تا نهایتاً نقش زن را به فروپاشی برد، امروز تعریف خانواده در غرب به همجنس‌گرایی هم رسیده است. همچنین در این میان تعداد فرزندان نامشروع بسیار زیاد است. مرکز مطالعات خانواده در غرب که در سازمان ملل مستقر است آمار داده تا سال ۲۰۱۵ تعداد فرزندان نامشروع در فرانسه ۵۷درصد، مکزیک ۵۵ درصد، سوئد ۵۴ درصد، انگلیس ۴۶درصد، آمریکا ۴۱درصد و آلمان ۳۳ درصد است، براساس همین آمار در منطقه ما ترکیه ۴۱درصد و ایران، افغانستان و عراق مجموعاً زیر یک‌درصد است که همین آمار بسیار اندک هم زیاد است.

عالی با بیان اینکه دستگاه شیطان فروپاشی محور خانواده را هدف قرار داده و این کار را با زن آغاز می‌کند، گفت: اگر حجاب گرفته شود به دنبال آن اتفاقات دیگر به راه خواهد افتاد، از این رو حضور زنان ما در چنین اجتماعاتی یک تجدید قوا و عاملی برای بالارفتن روحیه خودشان است. یکی از فریب‌هایی که دشمن به دنبال آن است اینکه متدینین کم شوند و تجمعات این‌چنینی نشان می‌دهد که چقدر متدینین تعدادشان زیاد است. اجتماعاتی مثل جشن غدیر در مهمانی ۱۰کیلومتری خیابان ولیعصر، سرود سلام فرمانده، تشییع شهید سلیمانی، شیرخوارگان حسینی و ... نشان‌دهنده تعداد متدینین زیاد است.

وی افزود: اجتماع شیرخوارگان حسینی در کنار موضوع تربیتی که برای بانوان دارد یک‌ کار تبلیغی ‌از سوی یک ‌زن ‌مسلمان هم خواهد بود، آن هم این است که نشان می‌دهد در واقعه عاشورا چه مظلومیتی اتفاق افتاده است. امام حسین(ع) در عاشورا جنگ فضائل و رذائل به راه انداخت و تمام‌ زیبایی‌ها بندگی خدا را نشان داد، در تمام طول عاشورا و ‌دوران اسارت هیچ‌کسی از خیمه سیدالشهدا(ع) اعتراضی به خدا نداشت و در عین حال امام حسین(ع) کاری کرد تا دشمن تمام خباثت خود را بیرون بریزد. در واقع سیدالشهدا (ع) خانواده خود را به کربلا برد تا مظلومیت را نشان و حقانیت را بیان‌ کند.

این استاد حوزه در پایان سخن اظهار کرد: در کربلا مظلوم‌ترین فرد حضرت علی اصغر(ع) بود که هیچ توانی برای مبارزه نداشت اما حجت اکبر امام حسین(ع) شد. حالا بانوان ما که در چنین اجتماعاتی نماد حضرت علی اصغر(ع) را نشان می‌دهند یک کار تبلیغی بزرگ انجام می‌دهند، برای نمونه امروز در انگلستان برپایی چنین احتماعی ممنوع شده است زیرا پیام مهمی را بیان می‌کند.

در ادامه این مراسم میثم مطیعی لحظاتی را به ذکر اهل‌بیت(ع) و مدح حضرت علی اصغر(ع) پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.