مراسم احیای لیالی قدر همچون سال‌های گذشته از ساعت ۲۲ در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجج السلام مسعود عالی، سید ابراهیم رئیسی و محمد حاج ابو القاسم دولابی و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

سخنرانان احیاء

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) این مراسم در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مصادف با روزهای چهارشنبه، جمعه و یک شنبه ۳۱ فروردین، ۲و ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۲۲ با حضور عموم مردم و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با سخنرانی حجج السلام مسعود عالی، سید ابراهیم رئیسی و محمد حاج ابو القاسم دولابی و مداحی ذاکرین اهل بیت در مصلی برگزار می‌شود.

مراسم شب نوزدهم با تلاوت قرآن کریم توسط آقای امین پویا آغاز خواهد شد و حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنرانی و مراسم احیا را برعهده دارند و مداح اهل‌بیت(ع) حاج احمد واعظی به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت شهادت امیرالمومنین(ع) می‌پردازند.

در شب بیست و یکم آقای مهدی عادلی با تلاوت قرآن کریم آغازگر مراسم خواهند بود و مداحان اهل‌بیت(ع) حاج سید علی سادات رضوی و محمدحسین پویانفر به مرثیه‌خوانی و عزاداری می‌پردازند و در ادامه مراسم احیا، سخنرانی و احیای شب بیست و یکم توسط حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار می‌گردد.

آقای محمد رضا پورزرگری در آغاز مراسم شب بیست و سوم، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت خواهند نمود و حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی سخنرانی و مراسم احیا را برعهده دارند و مداح اهل‌بیت (ع) حاج حمید رمضانپور به مرثیه‌خوانی خواهند پرداخت.

در سه شب مراسم، آقایان محمدحسین سعیدیان، علیرضا سبحانی و مهدی قربانعلی دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کنند.

شبستان ۴ و ۵، شبستان و رواق شرقی و صحن مرکزی مصلی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آماده میزبانی از خانواده‌ها ست؛ از کلیه عزیزان درخواست می‌گردد با توجه به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، حتماً ماسک به همراه داشته باشند.

در زمان برگزاری مراسم، شهروندان می‌توانند برای حضور از ورودی‌های شماره ۱۷ و ۱۹ واقع در بزرگراه شهید سلیمانی، شماره ۷ و ۱۵ واقع در خیابان شهید قنبرزاده و شماره ۱، ۲ و ۳ واقع در خیابان شهید بهشتی، استفاده نمایند. همچنین به جز ورودی شماره۱، دیگر ورودی‌های ذکر شده برای تردد و پارکینگ خودروهای شخصی باز است.

لازم به توضیح است ایستگاه مترو شهید بهشتی و مصلی در خط یک تا پایان مراسم آماده ارائه خدمات به شهروندان گرامی می باشند.

گفتنی است در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهدبود.

مراسم احیای شب‌های قدر در مصلای امام خمینی(ره)

نظرات

  • فاطمه IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    چشم انتظار این شبها بودیم خدایا شکرت که فرصت دیگری نصیب شد
  • موسی وحدت جوان IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    عالیه عالیه احسن دستتون درد نکنه بسیار سپاسگزارم خدا خیرت بده دعا فرجه امام زمان عج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.