سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته با ارائه تازه‌ترین دستاوردها و تجهیزات صنعت حمل‌ و نقل با هدف ارتقای حمل‌ونقل هوشمند در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.

سومین نمایشگاه حمل‌ و نقل

سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته (Iran Trans Expo2018)، با شعار «حمل و نقل، چهل سال تلاش، پیشرفت و توسعه» با حضور ۳۴۱ شرکت فعال و معتبر داخلی و خارجی (۲۶۳ شرکت داخلی و خارجی و ۷۸ نهاد و گروه دولتی و خصوصی)، از ۲۵ تا ۲۷ آذر در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، این نمایشگاه با هدف ایجاد فرصت برای عرضه آخرین دستاوردها و فناوری‌های حمل‌ونقل کشور، معرفی فناوری‌های روز صنعت حمل‌ و نقل، راهسازی و راهداری و تطابق محصولات داخلی با نمونه‌های خارجی و استانداردهای بین‌المللی برگزار شد.

سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته میزبان رایزنان، سفرا و هیئت‌های تجاری و اقتصادی از کشورهای کره جنوبی، کرواسی، بلژیک، ‌آلمان، ایتالیا، امارات متحده عربی، فیلیپین، ‌ سوئیس، ویتنام، ‌ هنگ کنگ و اندونزی بود و ضمن بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌ها، تبادل دانش فنی و ایده‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل صورت گرفت.

این نمایشگاه که با حمایت وزارت راه و شهرسازی، فدراسیون جهانی راه(IRF) و با همکاری سازمان ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط، برگزار شد، شامل بخش‌های متنوعی از صنایع و حوزه‌های حمل‌ و نقل، خودروهای سبک و سنگین، حمل‌ و نقل هوشمند، راهسازی، قیر و آسفالت، مجلات، پیمانکاران، مهندسین مشاور، تجهیزات ایمنی راه‌ها، نشریات و استارتاپ‌های حوزه حمل‌ و نقل در سومین نمایشگاه بین‌ المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته بود.

از اتفاقات ویژه این دوره از نمایشگاه، برگزاری سومین استارتاپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل با هدف تشویق، ترویج فرهنگ کارآفرینی و کادرسازی جوانان نخبه و علاقه‌مندان به صنعت حمل و نقل و کسب و کارهای نوپا، بود. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و چند نشست خبری و تخصصی از دیگر برنامه‌های مهم این رویداد به شمار می آید.

بیش از ۱۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، آذربایجان و قزوین و ۴۰ دانش‌آموز نخبه از مدارس تیزهوشان استان تهران در این رویداد حضور داشتند.

به گفته دکتر علی شهابی، مسئول برگزاری نهمین رویداد ملی حمل و نقلی شو، برای کمک به این جوانان، بیش از ۴۰ مربی و ۲۰ داور متخصص از کارآفرین‌ها، فعالان اکوسیستم استارتاپی، متخصصین و مدیران عامل صنایع حمل و نقلی فعال بوده و با برگزاری کارگاه‌ها و حضور بین تیم‌های شرکت‌کننده، آنها را برای کارآفرینی در حوزه حمل و نقل آماده کردند.

در یایان سومین استارتاپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل، که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و وزارت راه و شهرسازی انجام شد، از برگزیدگان این رویداد بین‌المللی با اعطای تندیس، جوایز نقدی و بسته حمایتی ویژه‌ای تقدیر شد.

ایجاد فضای نوآورانه در خانواده حمل و نقلی کشور و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه با هدف ارتقای حمل‌ونقل هوشمند و ایجاد کریدور تجاری بومی کسب و کارهای نوین، برنامه‌ای بود که با  کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع پیشرو در سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته دنبال شد.

همچنین در این نمایشگاه از ۵ جلد کتاب با موضوع طرح جامع منظر راه‌های کشور رونمایی شد. پژوهش و تدوین این کتب با همکاری شرکت ساخت‌ به عنوان متولی ساخت انواع راه‌ها در ایران، دانشگاه شهید بهشتی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت بازآفرینی شهری ایران، مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و انجام گرفته است.

سامانه هوشمند حمل نت بار نیز در سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل کشور رونمایی شد. این سامانه برای تسهیل حمل و نقل بار در صنعت حمل و نقل کشور طراحی شده است و صاحبان بار و کارخانجات می توانند با مراجعه به این سامانه هوشمند باری که باید به مقصد بفرستند ثبت کنند.

عرضه برنامه‌های مربوط به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، بازارگاه‌های الکترونیک به‌عنوان حلقه ارتباطی بین صاحبان کالا، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در راستای صدور بارنامه مجازی، نمایش تصاویر آنلاین راه‌ها، سیستم‌های مربوط به مانیتورینگ اخبار، تجمیع اطلاعات سفر، میزان جرائم، نگهداری راه‌ها و PMS و ... از دیگر دستاوردهایی است که در سومین نمایشگاه حمل‌و نقل و صنایع وابسته در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.