سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته، صبح امروز یکشنبه ۲۵ آذر، با حضور ۲۶۳ شرکت داخلی و خارجی و ۷۸ نهاد و گروه دولتی و خصوصی در شبستان مصلای امام خمینی(ره)، گشایش یافت.

سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ و نقل

سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته (Iran Trans Expo2018)، با بازدید مهندس محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان از نمایشگاه، و با شعار «حمل و نقل، چهل سال تلاش، پیشرفت و توسعه» آغاز به کار کرد. مهندس اسلامی در این بازدید به وسیله ویدئو کنفرانس، از الحاق اولین دیزل و موتور ملی به لکوموتیو رونمایی کرد.  

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، این نمایشگاه با هدف ایجاد فرصت برای معرفی آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فناوری‌های حمل‌ونقل کشور و آشنایی بیشتر کارشناسان و مدیران کشور با فناوری‌های روز صنعت حمل‌ و نقل، راهسازی و راهداری، از ۲۵ تا ۲۷ آذرماه، به مناسبت هفته حمل و نقل، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا است.

۳۴۱ شرکت فعال و معتبر داخلی و خارجی (۲۶۳ شرکت داخلی و خارجی و ۷۸ نهاد و گروه دولتی و خصوصی) در حوزه‌های حمل‌ و نقل، خودروهای سبک و سنگین، حمل‌ و نقل هوشمند، راهسازی، قیر و آسفالت، مجلات، پیمانکاران، مهندسین مشاور، تجهیزات ایمنی راه‌ها، نشریات و استارتاپ‌های حوزه حمل‌ و نقل در سومین نمایشگاه بین‌ المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته، فعال هستند.

نمایشگاه امسال میزبان رایزنان، سفرا و هیئت‌های تجاری و اقتصادی از کشورهای کره جنوبی، کرواسی، بلژیک، ‌آلمان، ایتالیا، امارات متحده عربی، فیلیپین، ‌ سوئیس، ویتنام، ‌ هنگ کنگ و اندونزی بوده تا ضمن بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌ها، امکان تبادل دانش فنی و ایده‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل ایجاد شود.

این نمایشگاه که با حمایت وزارت راه و شهرسازی، فدراسیون جهانی راه(IRF) و با همکاری سازمان ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط، برگزار می‌شود، شامل بخش‌های متنوعی از صنایع و حوزه‌های مرتبط با حمل‌ و نقل زمینی (راه‌ آهن و جاده‌ای)، دریایی، هوایی و عملیات حمل‌ و نقل، راهسازی، راهداری و صنایع وابسته است.

حمل و نقل هوشمند، ماشین آلات راهسازی، نقش دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزشی، بیمه، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری در این صنعت، از دیگر محورهای مورد توجه در سومین نمایشگاه حمل و نقل است.

از اتفاقات ویژه این دوره از نمایشگاه، برگزاری سومین استارتاپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل با هدف تشویق، ترویج فرهنگ کارآفرینی و کادرسازی جوانان نخبه و علاقه‌مندان به صنعت حمل و نقل و کسب و کاره­های نوپا، است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و چندین نشست خبری و تخصصی از دیگر برنامه‌های مهم این رویداد است.

عرضه برنامه‌های مربوط به بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، بازارگاه‌های الکترونیک به‌عنوان حلقه ارتباطی بین صاحبان کالا، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در راستای صدور بارنامه مجازی، نمایش تصاویر آنلاین راه‌ها، سیستم‌های مربوط به مانیتورینگ اخبار، تجمیع اطلاعات سفر، میزان جرائم، نگهداری راه‌ها و PMS و ... از دیگر دستاوردهایی است که در سومین نمایشگاه حمل‌و نقل و صنایع وابسته در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

سومین نمایشگاه بین المللی حمل‌ و نقل و صنایع وابسته از ۲۵ تا ۲۷ آذرماه، از ساعت ۱۰ تا ۱۸، در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) میزبان عموم علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.