تئاتر «نقطه رهایی»، بازسازی و روایتی متفاوت از موقعیت‌های گوناگون ۸سال جنگ تحمیلی، از دوشنبه ۲۳مهر، در بخش شمالی مصلای امام خمینی(ره) به نمایش در می‌آید.

نقطه رهایی

نمایش محیطی نقطه رهایی، روایتی متفاوت از دفاع مقدس است که در آن با نوآوری در نحوه ارائه مضمون و فضاسازی دوران دفاع مقدس، حضور یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس به تصویر در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، در این نمایش سعی شده با استفاده از جلوه‌های ویژه، انفجار، تیراندازی، نور و صدا، فضای جبهه‌های جنگ برای بازدیدکنندگان تداعی شود. این نمایش محیطی در ۱۲ بخش گوناگون، با روایت صحنه‌های جنگ در هور، پل خیبری، بیمارستان صحرایی، کانال کمیل و...، با حضور بیش از ۶۰ بازیگر در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار در بخش شمالی مصلای امام خمینی(ره) (مجموعه گلگشت)، برای مخاطبان اجرا می‌شود.  

این نمایش از ۲۲ مهر ماه به مدت ۱۰ شب، از ساعت ۱۸:۳۰ و در چهار نوبت متوالی اجرا می‌شود. هر اجرا ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد و بازدیدکنندگان در گروه‌های ۱۵۰ نفره وارد محیط برپایی نمایش می‌شوند. علاوه بر اجرای عمومی برای شهروندان، اجراهای اختصاصی‌ای نیز برای دانش آموزان، ناشنوایان و هنرمندان خانه سینما و خانه تئاتر، در نظر گرفته شده است.

مراسم افتتاحیه رسمی اجرای نمایش «نقطه رهایی»، روز دوشنبه ۲۳ مهر ماه، ساعت ۱۷ با حضور سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از مدیران شهری و مسئولان لشکری، برگزار می‌شود. 

این نمایش محیطی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و گروه جهادی چشمه کوثر و با همکاری مصلای امام خمینی (ره)، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران، اورژانس تهران، سازمان خدمات شهری شهرداری تهران، سپاه محمد رسول الله (ص) تهران، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد اقامه نماز جمعه غرب تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران و شهرداری منطقه ۳، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حضور در این نمایش برای عموم آزاد و رایگان است. شهروندان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین فرهنگسرای محل سکونت خود یا پایگاه اینترنتی noghterahai.ir برای ثبت نام و دریافت بلیت اقدام کنند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایش تا از ۲۲ مهر تا ۲ آبان ماه، می‌توانند از ساعت ۱۷ به بخش شمالی مصلای امام خمینی(ره) (مجموعه گلگشت)، در بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس، ورودی شمالی مصلای امام خمینی(ره)، مراجعه کنند.

نظرات

  • محسن IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    بسیار عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.