مراسم رونمایی از کاروان «سلامت احسان» با گنجایش ۱۴۰ تخت درمانی، برای خدمت رسانی به مناطق محروم کشور، توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در مجموعه چهلسرای مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

کاروان سلامت احسان

صبح امروز با حضور مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، از کاروان «سلامت احسان» متشکل از ۱۳۲ کادر درمانی، ۳ دستگاه تریلی و ۲ دستگاه کامیونت مجهز به تجهیزات پزشکی، ۲ دستگاه تریلی خدماتی و ۱۰ چادر به مساحت ۶۰۰ مترمربع گنجایش ۱۴۰ تخت بیمارستانی، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، این کاروان آمادگی ارایه خدمات درمانی، آزمایشگاهی، بستری و داروخانه‌ای با ظرفیت روزانه ۷۵۰۰ بیمار را خواهد داشت. کاروان سلامت احسان در آینده نزدیک به اتاق عمل و خدمات دندانپزشکی نیز مجهز خواهد شد.

قرارگاه کاروان‌های جهادی سلامت احسان برای ارائه این خدمات، از پزشکان و گروه‌های جهادگر بسیجی بهره می‌برد. این قرارگاه در آینده نسبت به جذب همکاری جهادگران برای شرکت در این اردوها اقدام خواهد نمود.

از دیگر ویژگی های این مراکز درمانی سیار می توان به آمادگی خدمت رسانی در شرایط بحران و ارائه خدمات در مناطق صعب‌العبور و با دسترسی سخت، اشاره کرد. این کاروان‌ها می‌توانند به مدت ۱۵ روز بدون اتصال به آب و برق شهری خدمات دهند.

 در این کاروان ها از فناوری تله مدیسین (ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی از راه دور با کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات) برای بیمارانی که با مشکلات حاد روبرو هستند، استفاده شده است. بدین وسیله پزشک کاروان با پزشکان متخصص دیگر، ارتباط برقرار می کنند و تشخیص لازم درخصوص بیماری داده می‌شود.

مأموریت این مراکز درمانی در گام اول، اعزام به مناطق سیل زده شمالی کشور و سپس خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در ۳ مرز مهران، چزابه و شلمچه خواهند بود. پس از آن، این کاروان در غالب چهار کاروان مجزا به مناطق محروم اعزام خواهند شد. مأموریت این مراکز درمانی سیار حضور و خدمت رسانی به ۱۰۰۰ منطقه محروم کشور است.

تمام مراحل ساخت و آماده سازی کاروان سلامت احسان، توسط بنیاد اجتماعی برکت احسان همگام با بنیاد برکت ذیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صورت گرفته است.

این بنیاد با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت محرومیت‌زدایی و رفع آسیب‌های اجتماعی، اقدام به ارایه خدمات اجتماعی و سلامت به مردم مناطق محروم و مستضعف کشور می‌کند. کاروان سلامت احسان برای ارایه خدمات به مردم این مناطق، از امروز کار خود را آغاز می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.