نمایشگاه ملی صنایع کوچک ایران درحالی به کار خود پایان داد که حضور ۱۲۰۰ غرفه از سراسر کشور، نشان از امید به آینده و سر پرسودای فعالان صنایع کوچک و متوسط داشت.

نمایشگاه صنایع کوچک

نخستین نمایشگاه «توانمندی‌های صنایع کوچک ایران» با هدف نمایش ظرفیت‌ها و تولیدات برتر صنایع کوچک و متوسط کشور با حضور بیش از ۱۲۰۰ بنگاه صنعتی کوچک و متوسط، با شعار «بیایید چرخه را بچرخانیم»، از ۲۱ مرداد در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا شد. این نمایشگاه ظهر چهارشنبه ۲۴ مرداد به کار خود پایان داد.

۹۲ درصد از صنایع کشور را واحدها صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و این صنایع یک میلیون ایجاد اشتغال دارند و ۱۶.۸ درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به این بخش است. ۱۲۰۰ واحد از این خانواده سخت‌کوش توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند. توانمندی‌هایی که تحریم و سوءمدیریت هم مانعی بر سر راه آن نبود.

با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر نقش صنایع کوچک و متوسط در رشد و توسعه صنعت کشور و نامگذاری سال ۹۷ از سوی ایشان به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی»، مصلای امام خمینی(ره) با حمایت از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، در فراهم‌آوری مقدمات برگزاری این نمایشگاه پیش‌قدم شد.

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، علاوه بر استقبال عموم مردم، مورد اقبال مقامات و شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز قرار گرفته است. علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت ـ معدن ـ تجارت، سید حمید کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون ـ کار ـ رفاه اجتماعی، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، صادق نجفی معاون وزارت صنعت ـ معدن ـ تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اشتفان شولتس سفیر اتریش در ایران، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سردار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه حمایت از کالای ایرانی، سیده‌حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ابراهیم صالحی‌عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تنی چند از استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان در کنار سایر مردم از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران در مصلای امام خمینی(ره) بازدید به عمل آوردند.

همچنین حضور مدیران شرکت‌های صادرات کننده، بازدید هیات‌های تجاری خارجی، نمایندگان سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط در حوزه صنایع کوچک و اتاق‌های بازرگانی مشترک، از اتفاقات مهم این رویداد بود. مسیری که با این نمایشگاه شروع شد و در ادامه می تواند تعاملات خارجی و داخلی را برای این صنایع و تولیدکنندگان آن رقم بزند.

نگاهی گذرا به تولیدات عرضه شده در این نمایشگاه، بر فرمایش رهبر معظم انقلاب که خرداد ۱۳۹۵ در جمع مسئولان نظام بیان داشتند: «احیای صنایع کوچک و متوسط، از بنیان‌های اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند تا حد زیادی باعث تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال شود»، بیش از پیش صحه گذاشت و نشان داد که توجه و حمایت از این تولیدکنندگان، در شرایط فعلی کشور می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.