بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت»، از امروز تا ۱۴ خرداد، از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

نمایشگاه قرآن 97

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) ، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن؛ چلچراغ هدایت»، عصر امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت مصادف با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، گشایش یافت.

این نمایشگاه با فعالیت ۲۹ بخش و کمیته تخصصی در ‌زمینه‌های مختلف علمی، محتوایی، هنری، کودکان، زنان و بین‌الملل، از یکشنبه ۳۰ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد (۴تا۱۹ ماه مبارک رمضان) از ساعت ۱۷ الی۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) ، میزبان عموم مردم خواهد بود.

در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن که با همکاری نهادهای مختلف، حضور ۲۰موسسه بین‌المللی قرآنی، ۳۲موسسه مردمی، ۱۶مرکز دانشگاهی و ۱۵حوزه علمیه و مرکز حوزوی برپا می‌شود،  نمایندگانی از ۷ کشور جهان و ده‌ها شخصیت برجسته قرآنی از کشورهایی نظیر عراق، مالزی، آذربایجان و ... حضور دارند.

برگزاری بیش از ۶۰ نشست تخصصی و نیمه تخصصی، نمایش آثار مستند و فیلم‌های کوتاه و انیمیشن، ارائه ‌جدیدترین دستاوردها و تولیدات هنری با محوریت قرآن و عترت، حضور هنرمندان ۶۰ رشته تجسمی و ۱۵۰ رشته صنایع ‌دستی، مشارکت ۴۰ موسسه و مرکز حوزوی، اجرای ۵۰ طرح نو از سوی نهادهای مردمی، برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی و ‌۳۰ مسابقه حسی و حرکتی برای کودکان و نوجوانان، امکان خرید آنلاین همه محصولات ارائه شده از طریق سامانه ‌الکترونیکی، اختصاص یارانه نقدی به فعالان قرآنی با ثبت نام در باشگاه همراهان نمایشگاه، معرفی الگوهای برتر حوزه قرآن و عترت ازجمله ‌نکات حائز اهمیت در برگزاری نمایشگاه امسال است.  

از دیگر ویژگی‌های این نمایشگاه می‌توان به انتخاب رساله های برتر دکتری در رشته علوم قرآن و حدیث، توجه ویژه به حوزه های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، بعثت، غدیر، عاشورا، امام رضا (ع)، مهدویت اشاره کرد.  
امسال پنج بخش در نمایشگاه قرآن فعال هستند که بخش محتوایی شامل کمیته‌های آموزش و پژوهش، اعجاز قرآن، نشست‌های تخصصی و عترت است و بخش دستگاه‌ها و نهادها شامل کمیته‌های دانشگاهیان، حوزویان، خادمان، نهادهای عمومی و دولتی و همچنین نهادهای مردمی و تشکل‌های صنفی خواهد بود.  
کمیته‌های فضای مجازی، رسانه و محصولات دیجیتال زیرمجموعه بخش رسانه و فضای مجازی است و در بخش تبلیغ و هنر نیز کمیته‌های محافل قرآنی، کودک و نوجوان، زنان و خانواده، آثار فرهنگی و هنری و همچنین کارگاه‌های هنری فعال هستند و بخش بین‌الملل نیز شامل دو کمیته آثار و نشریات و هنر و کارگاه‌های هنری است.  

همچنین حسین صفری،  مدیر اجرایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تشریح خدمات و امکانات تدارک دیده شده برای این نمایشگاه، اظهار داشت: در بخش‌های ویژه‌ای مانند نشر مکتوب، رسانه‌های دیجیتال، عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی، که حدود ۱۰۰ ‌دستگاه کارتخوان به آن‌ها تخصیص داده می‌شود، زیرساخت‌های لازم درخصوص برق، مخابرات، اینترنت و سایر نیازهای ‌اداری و پشتیبانی تامین شده است.

مدیر اجرایی نمایشگاه قرآن کریم در خصوص خدمات رفاهی برای بازدیدکنندگان گفت:­­ پیش بینی حمل و نقل داخلی برای ‌بازدیدکنندگان از ورودی شماره یک واقع در خیابان شهید بهشتی، ورودی‌ شماره ۳ جنب خروجی ایستگاه مترو شهید بهشتی، ورودی شماره ۱۹ جنب ایستگاه مترو مصلی، تا محل نمایشگاه به صورت رایگان پیش بینی شده است. همچنین علاوه بر مترو و تاکسیرانی، برای آسایش و تسهیل در حمل و نقل بازدید کنندگان، خدمات دهنده‌های اینترنتی ‌حمل و نقل نیز در نمایشگاه مستقر خواهند بود. ‌

۵۰ هزار متر مربع از فضای مصلای امام خمینی(ره)، برای نمایشگاه بین‌المللی قرآن در نظر گرفته شده است. که از مجموع آن، ۳۳ هزار متر مربع در فضای شبستان شمالی و ۷ هزار متر در نیم طبقه آن، و ۱۰ هزار متر در دو شبستان شرقی و غربی مصلی پیش‌بینی شده است. از این مجموع حدود ۳۰ هزار مترمربع به جنبه‌های علمی، محتوایی و فرهنگی و ۲۰ هزار مترمربع به ارائه محصولات مکتوب، دیجیتال و فرهنگی و هنری اختصاص دارد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از یکشنبه ۳۰ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد (۴تا۱۹ ماه مبارک رمضان) از ساعت ۱۷ الی۲۴ در مصلای امام خمینی(ره)، میزبان عموم مردم خواهد بود.

نظرات

  • جانا IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    1 0
    پارکینگ های ماشینامون کجاس؟

    پاسخ سایت: سلام خیابان شهید قنبر زاده درب شماره 15 مصلی خیابان شهید بهشتی قبل از خیابان پاکستان

  • زهرا US ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
    0 0
    کتابهای مذهبی هم در نمایشگاه فروش میره و تخفیف دارن؟
  • سجاد IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
    0 0
    باسلام خواستم ببینم کتاب های درسی مثل احکام تفسیر،شناخت منابع ومتون اسلامی ومنابع فقه،علوم وتفسیر در مصلای تهران پیدا میشه
  • نرگس سادات IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    با سلام نمایشگاه روز چهاردهم هم آیا بازه؟ با توجه به این که رحلت امام و تعطیل رسمیه

    پاسخ سایت: نمایشگاه تا ساعت 12 روز 14 خرداد برای بازدید باز بود

  • سیدعلی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام خود14خردادهم نمایشگاه برقراره؟جواب مطمان بدید چون از شهرستان باید بیایم
  • نیکا معزی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
    0 0
    به نظر من بخش عفاف و حجاب رو راهرو هارا پهن تر کنید با تشکر از شما
  • مانی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
    1 0
    ایا امکان تعویض کتاب قران مستعمل با نو به صورت مجانی وجود دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.