نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با حضور تولیدکنندگان داخلی در شبستان مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

نمایشگاه توانمندی‌ فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید

نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید که روز شنبه ۳ اسفند با حضور سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت آغاز به کار کرد تا ۷ اسفند از ساعت ۱۰ تا ۱۷ میزبان تولید کنندگان داخلی است

در این نمایشگاه شرکت‌های داخلی تولیدکننده و پیمانکاران فعال در عرصه عمرانی کشور حضور دارند.

سعید محمد امروز در نمایشگاه رونق تولید که به همت قرارگاه خاتم و با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت معدن وتجارت و بیش از ۵۰۰ شرکت تولید کننده داخل در مصلای تهران در حال برگزاری است، گفت: امروز شاهد حرکت شتابان انقلاب اسلامی و تبدیل انقلاب اسلامی به نظام اسلامی، دولت و جامعه اسلامی و درافق بالاتر تمدن و الگوی الهام بخش در جهان هستیم.

دکتر محمد با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمنان بیان کرد:در رهبر معظم انقلاب در آینده نگری خود اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت کشور از مشکلات تبیین کردند و فرمودند: تنها راه نجات کشور این است که قوی شویم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود:‌ امسال سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نام گرفت و مخاطب این شعار همه آحاد کشور هستند بنابراین همه باید تلاش کنیم و تاثیر آن باید در بالا رفتن ارزش پول ملی و کاهش تورم دیده شود.

پیش‌نیازهای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی
وی ادامه داد:‌امروز در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم و فرماندهی جنگ اقتصادی برای هدایت بردارها به یک سمت گام برمی‌دارد؛ رهبر انقلاب اصلاح ساختار بودجه کشور و قطع بودجه از درآمد فروش نفت را معرفی کردند که این مهم جز با تقویت تولید محصولات غیر نفتی محقق نخواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اضافه کرد: اصلاح ساختار مالیات کشور و هدایت پول های سرگردان در فعالیت های مخرب و غیرمولد به سمت تولید، پیش‌نیاز قطع وابستگی به نفت است.

محمد افزود: ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی بسیار مهم است و ما باید شاهد اطمینان بخشی به تولید کنندگان در باره ارائه خدمات زیربنایی و فراهم کردن شرایط مساعد کسب و کار به آن‌ها باشیم.

جاذبه رقبای بخش تولید باید کاهش یابد
وی ادامه داد:‌ اگر جاذبه بخش رقیب تولید کننده که موجب می‌شود منابع مالی به سمت تولید نیاید کاهش دهیم و با مالیات ستانی از بخش‌های سوداگری با افزایش هزینه‌ها منابع خود را به سمت تولید بیاوریم به رشد اقتصادی، اشتغال و شکوفایی استعدادهای جوان خواهیم رسید.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد:‌ توقف بانک‌ها از بنگاه داری و استفاده از سرمایه ی آن‌ها در گردش تولید و فعالیت های مولد  یک امری ضروری است که امروز بیش از گذشته احساس می شود.
محمد گفت:‌ تسهیل در صادرات غیرنفتی نیز از خواسته‌های بخش تولید برای رونق بخشیدن به عرصه تولید و صنعت است.
وی ادامه داد:‌ ایجاد شرایط مکانیزم تهاتر و پیمان‌های پولی دو و چند جانبه، استفاده از رمز ارزها و اصلاح سیستم پیمان سپاری ارزی برای عبور از تحریم‌ها و تقویت تولید امر مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد.

۵ هزار شرکت خصوصی در کنار قرارگاه خاتم‌الانبیا فعالیت می‌کنند
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: قرارگاه خاتم در کنار سایر دستگاه‌های فعال در عرصه تولید در بخش نفتی مهندسی توانسته است در توسعه زیرساخت‌ها خودکفایی را دنبال کند و رونق تولید را به منصه ظهور برساند.
محمد افزود: امروز ۵ هزار شرکت خصوصی در کنار قرارگاه خاتم زنجیره ارزش را خلق کردند و این نمایشگاه با حضور ۵۰۰ شرکت برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست و چتر حمایتی بر سر بخش خصوصی دارد، گفت: ۱۰۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. در حوزه‌های مترو، ICT، ریلی و همچنین داخلی سازی ۷۰ درصد تجهیزات ستاره خلیج فارس و فاز ۱۶ پارس جنوبی مواردی است که در حوزه این نمایشگاه قابل تعریف است.

صرفه جویی ۷ میلیارد دلاری با بومی سازی نیازمندی ها
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پایان تاکید کرد: جمعا حدود ۷ میلیارد دلار طی چند سال اخیر با همکاری شرکت‌های داخلی از خروج ارز جلوگیری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.