مراسم چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی روز پنجشنبه ۲۴ بهمن بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

اقامه نماز جمعه 27 دی 98 به امامت رهبر معظم انقلاب

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)  مراسم از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در شبستان مصلی برگزار خواهد شد

رونمایی از تمبر یادبود شهید سلیمانی و قرائت گزیده‌هایی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی از برنامه‌های اصلی این مراسم عنوان شده است.

تمهیدات تردد مردم در مسیر مصلی و خیابان‌های منتهی به محل برگزاری مراسم انجام می‌شود و در این محدوده هیچ محدودیت ترافیکی ایجاد نخواهد شد.  وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس‌ها در داخل مصلی و خیابان‌های اطراف مستقر خواهند بود تا پس از پایان مراسم در دسترس مردم باشند. همچنین ایستگاه‌های مترو شهید بهشتی و مصلای امام خمینی(ره) برای رسیدن به محل برگزاری مراسم دردسترس است.

به همین منظور شرکت اتوبوسرانی تهران برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم، از ساعت ۱۷:۰۰ روز پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ضمن تقویت خطوط عبوری و منتهی به محل مراسم تهران، به شرح زیر اقدام به جابه‌جایی شهروندان به صورت رایگان می‌کند:
سامانه ۱: چهارراه تهرانپارس ـ. پایانه شمشیری
سامانه ۲: پایانه خاوران ـ. شهرک شهید بروجردی
سامانه ۳: شهرک شهید محلاتی ـ. میدان نبوت
سامانه ۴: بازار دوم نازی آباد
سامانه ۵: فلکه دوم صادقیه - تهرانسر
سامانه ۶: میدان شهرری
همچنین ناوگان اتوبوسرانی تهران شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین «سردار دل‌ها» را پس از پایان مراسم به مبادی اولیه باز می‌گرداند.

به منظور رفاه حال مردم پارکینگ چهل‌سرا واقع در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی برای پارک خودروهای شخصی در نظر گرفته شده و پارکینگ‌های درب شماره ۷ و ۱۹ قابل استفاده است.
با توجه به وسعت مصلی پیش بینی‌های لازم انجام شده است تا حاضران در این مراسم دچار مشکل نشوند ضمن اینکه همزمان با برگزاری مراسم مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش خواهند بود.
به گفته فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ در حاشیه مراسم اربعین سردار شهید سلیمانی در این مراسم به درخواست موکب داران ایام اربعین، برخی موکب‌ها از تهران و عراق در مصلی مستقر خواهند شد تا به یاد شهید سلیمانی از عزاداران پذیرایی کنند.
وی تصریح کرد: در این مراسم مداحان تهران و کشور مدیحه سرایی می‌کنند و همچنین سخنرانان منتخب نیز با تکیه بر مکتب سردار شهید سلیمانی مطالبی را ارائه خواهند کرد.
سردار یزدی افزود: شهید سلیمانی نه تنها متعلق به مردم ایران بلکه متعلق به همه مردم جهان است و امروز مردم دنیا به دنبال این هستند که ببینند شهید سلیمانی چطور استقلال، عدالت طلبی و مبارزه با ظلم را با شیوه‌های عملی خود در جهان پیاده کرده است.

سردار یزدی درباره مهمانان خارجی مراسم نیز تصریح کرد: مهمانان خارجی این مراسم از کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و آفریقایی هستند.

برچسب‌ها

نظرات

  • فاطمه IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 0
    سلام خسته نباشید ما میخوایم مستقیما برنامه رو زننده ببینیم چیکار کنیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.