هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران صبح امروز ۱۵ مهر۹۸ در مصلای امام خمینی(ره) آغاز بکار کرد، نمایشگاهی که در آن علاوه بر شرکت‌های داخلی، نمایندگانی از ۱۸ کشور جهان نیز حضور دارند.

نمایشگاه معدن و صنایع معدنی

هشتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX ۲۰۱۹) و هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat۲۰۱۹) که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های معدنی و صنعتی کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت و بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی از ۱۸ کشور ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند به طور مستقیم و یا با حضور نمایندگان آنها برگزار می‌شود.

این همایش و نمایشگاه در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری برپا شده و در آن انواع صنایع، تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی، صنایع معدنی، شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذار، موسسات مالی، اعتباری و مهندسین مشاور مشارکت دارند.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه همچنین هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی با ارائه بیش از ۷۵۰ مقاله در هفت محور مواد مهندسی، متالورژی فیزیکی، متالورژی استخراجی، متالورژی صنعتی، ریخته گری و انجماد، شبیه سازی، مدیریت راهبردی و محیط زیست و با حضور استادان دانشگاه ها، محققان و صاحبان صنایع برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر اجرایی این رویداد، برگزاری ۳۰ کارگاه علمی و تخصصی توسط گروه‌های آموزشی مجرب و با حضور متخصصان صاحب نظران و اساتید دانشگاه‌ها و با مشارکت و همکاری دانشگاه‌های معدنی، سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی کشور در حوزه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه و کنفرانس است.

مهندس محمدرضا شینی مقدم اضافه کرد: این رویدادها با حمایت سازمان نظام مهندسی معدن ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و همه تشکل‌های مرتبط با این صنعت برگزار می شود.

ارائه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران معدن، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری، یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏های معدنی کشور، جهت دهی سرمایه‌های داخلی و خارجی به بخش‌های معدن، انتقال دانش و تکنولوژی نوین و همچنین ایجاد زمینه رقابت سازنده بین شرکت‌ها، از جمله اهداف برپایی این رویداد است.

جمهوری اسلامی ایران بیش از ۵۵ میلیارد تن ذخایر مواد معدنی و بیش از ۶۶ نوع ماده معدنی دارد لذا برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد.

هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری درمعدن و صنایع معدنی ایران از ۱۵ تا ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان علاقمندان به این رویداد صنعتی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.