کد خبر: 909
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

دکتر مونسان، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در ادامه بازدید مسئولان و مدیران ارشد کشوری از مصلی، در مجموعه فرهنگی ـ عبادی مصلای امام خمینی(ره) حضور یافت.

بازدید دکتر مونسان

عصر چهارشنبه ۲۳ مردادماه، دکتر علی اصغر مونسان، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه جمعی از معاونان، با توجه به اهمیت بهره‌برداری از ظرفیت‌های مجموعه عظیم مصلی و در ادامه نشست‌های هم‌افزایی با سایر نهادها، از بخش‌های مختلف مجموعه فرهنگی ـ عبادی مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، در جریان این بازدید که به دعوت مصلی انجام می‌شد، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی و ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، دکتر مونسان را همراهی می‌کردند. ایشان با حضور در فضای کارگاهی، از نزدیک سازه ایوان و گنبد را بررسی کردند. همچنین ضمن بازدید از ماکت‌خانه مصلی، با نکات و اطلاعات جزئی‌تری از مجموعه مصلی آشنا شدند.

احمدرضا خدابخشی معاون فرهنگی مصلای امام خمینی(ره) در ابتدای این دیدار با اشاره هدف طراحی مصلی گفت: مصلی به عنوان قطب فرهنگی ـ عبادی پایتخت محل برگزاری برنامه‌های کلان فرهنگی و مذهبی کشور در نظر گرفته شده و انتخاب این موقعیت جغرافیایی و مکانی به همین منظور بوده است.

دکتر مونسان در این بازدید با اشاره ویژگی های رعایت شده از معماری ایرانی اسلامی در مصلی، گفت: یکی از عینی ترین نمودهای معماری و شهرسازی سنتی ایران، در کنار هم بودن بازار، مسجد و مدرسه است. رعایت این امر در طراحی و ساخت مصلی، نشان از آگاهی و تسلط طراحان این مجموعه است.

معاون رییس جمهور در ادامه با تاکید بر تقویت همکاری‌های سازمان میراث‌فرهنگی و مصلای امام خمینی(ره)، اظهار داشت: مجموعه مصلای تهران یک ظرفیت بزرگ فرهنگی در قلب تهران است و به‌عنوان یک مکان فرهنگی مهم در پایتخت می‌تواند برای گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند محلی دیدنی و حائز اهمیت باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه عمده گردشگرانی که به ایران می‌آیند گردشگران فرهنگی هستند، افزود: تقریباً تمام گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، خصوصاً گردشگران اروپایی بعد از بازگشت به کشور خود به سفیر فرهنگی ایران تبدیل می‌شوند و ظرفیت‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری کشورمان را معرفی می‌کنند.

این نخستین دیدار و بازدید مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مصلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.