نمایشگاه کتاب تهران با استقبال گسترده و بیش از پیش مردم و علاقه‌مندان به کتاب برگزار شد. تسهیل آمد و شد بازدیدکنندگان و کنترل ترافیک از موارد مهم در افزایش استقبال مردم بود. در روزهای پایانی نمایشگاه، نظر سرهنگ علی پروانه، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه ۷ شهر تهران را در این رابطه جویا شدیم.

گفتگو با رییس پلیس راهور منطقه 7

تسهیل تردد شهروندان به سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیریت ترافیک محدوده نمایشگاه از نخستین برنامه‌های مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب بود و در این زمینه هماهنگی‌ها گسترده‌ای با مسئولان شهری و پلیس راهور انجام شد. در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب تهران به سراغ سرهنگ علی پروانه، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه ۷ شهر تهران رفتیم تا از وضعیت ترافیک و تردد خودروها در زمان برپایی نمایشگاه کتاب جویا شویم.

وضع ترافیک روان بود

سرهنگ پروانه با تشریح برنامه‌های پلیس راهور برای تسهیل رفت و آمد شهروندان به نمایشگاه گفت: ۶۰۰  مامور راهنمایی و رانندگی در ۲ شیفت در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب به مردم خدمت رسانی می‌کردند تا وضع تردد خودروها در حوالی مصلی هموار باشد. قبل از برگزاری نمایشگاه با توجه به موقعیت مصلی در شهر و تعطیلی پارکینگ ها، نگران حجم سنگین ترافیک بودیم که خوشبختانه مشکلی پیش نیامد. 

ترافیک سنگین نبود

حمید رضا رنجبر،  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ نیز در این باره میگوید: تعداد زیادی از بازدید کنندگان با استفاده از اتوبوس و مترو خود را به مصلی رساندند. طبیعی است که تردد بازدید کنندگان از نمایشگاه، بر ترافیک خیابان های همجوار تاثیر بگذارد، اما اوضاع ترافیکی دچار مشکل نشد. 

فرهنگسازی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی   

سرهنگ علی پروانه با بیان اهمیت فرهنگ‌سازی در مقوله رفتار ترافیکی شهروندان تاکید کرد: اگر فرهنگ سازی انجام شود تا مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق شوند، برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی بسیار خوب است. چرا که مصلی هم دسترسی خوبی دارد و هم اینکه مسئولان امکانات رفاهی مناسبی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته اند. 
وی با اشاره به همکاری مردم با ماموران راهنمایی و رانندگی، بیان داشت: در این مدت مردم همکاری خوبی با ماموران راهنمایی و رانندگی داشتند که باعث وضع روان ترافیک در حوالی نمایشگاه شده بود.

نظرات

  • قاسمی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    از زحمات جناب سرهنگ علی پروانه تشکر می کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.