همزمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، نمایشگاه جانبی «باغ بهشت» با هدف ارائه محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و قرآنی، در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) برپا شده است.

نمایشگاه جانبی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن

نمایشگاه جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن به همت معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه و با همکاری خانواده هنری تبلیغی عقیق، همزمان با برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، از ۲۱ تا ۲۵ فروردین، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپا است. ورود به این نمایشگاه از در شماره ۱۴ شبستان اصلی مصلی می‌باشد. این نمایشگاه در روز یکشنبه ۲۵ فروردین، همزمان با مراسم اختتامیه، تا ساعت ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان است.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، این نمایشگاه در ۱۲ بخش متنوع به ارائه محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و قرآنی می‌پردازد. از بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به خانه خردسال، کودک و نوجوانان، ستاد حفظ، خانه تماشا، سرای مسابقات، کافه بخوان، سرای خانواده، نگین‌های فیروزه‌ای، خانه وقف، سرای عقیق و فروشگاه محصولات فرهنگی اشاره کرد.

در سه بخش «خانه خردسال» (مهد قرآنی ویژه ۳ تا ۶سال)، «خانه کودک» (۶ تا ۱۰سال) و «خانه نوجوانان» (۱۰ تا ۱۲ سال)، با هدف ایجاد فضای متناسب برای کودکان و نوجوانان، برنامه‌های متنوع و شاد، با محوریت موضوعات قرآنی و با حضور کارشناسان برگزار می‌شود.

غرفه «ستاد حفظ» در زمینه آشنایی با روش‌های حفظ قرآن کریم و ثبت نام در دوره های مجازی حفظ مصحف شریف، فعال است. همچنین نمایشگاه آثار گرافیکی و هنری در زمینه حفظ قرآن نیز در این بخش برپا است.

بخش «خانه تماشا» با موضوع تبلیغات چندرسانه‌ای، ارائه آثار انیمیشن، موشن‌گرافی، کلیپ، کُمیک (طراحی‌های سلسله‌وار) و پرده‌خوانی با موضوعات قرآنی و سبک زندگی، میزبان مخاطبان است.

«سرای مسابقات قرآن، غرفه ویژه تاریخچه مسابقات است. در این بخش اطلاعات، تصاویر و کلیپ‌های تاریخی و جذاب از سابقه برگزاری این رویداد قرآنی، به نمایش درآمده است.

غرفه «کافه بخوان» نیز با هدف ترویج کتابخوانی و آشنایی با کتاب‌ها و داستان‌های قرآنی، برپا است. علاوه‌بر این در این غرفه، از خانواده‌ها با دم‌نوش‌های ایرانی پذیرایی می‌شود.

«سرای خانواده» یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه باغ بهشت است. در این غرفه کلاس‌های مشاوره و کارگاه‌های مهارت زندگی، با حضور کارشناسان و مشاوران مختلف برپا است.

بقعه‌های امامزادگان عظیم شأن و اماکن متبرکه کشورمان در بخش «نگین‌های فیروزه‌ای» معرفی می‌شوند. ارائه اطلاعات، پاسخگویی به شبهات و برگزاری مسابقه در این زمینه، از فعالیت‌های این بخش است.

غرفه «خانه وقف» با هدف آشنایی مردم با سابقه و فواید وقف برپا است. معرفی موقوفات شاخص، نمایش وقف‌نامه‌های تاریخی، ارائه مشاوره در زمینه وقف و طرح درخت وقف به جهت ترویج وقف قرآنی با هدف توزیع قرآن در مناطق محروم، از جمله برنامه‌های این غرفه است.

در بخش «سرای عقیق» می‌توانید محصولات رسانه‌ای قرآنی این مجموعه را مشاهده کنید. مسابقه صوتی سبک زندگی قرآنی، از دیگر فعالیت‌های این بخش است.

یکی دیگر از قسمت‌های نمایشگاه جانبی مسابقات قرآن، غرفه «فروشگاه محصولات فرهنگی» است. کتاب‌ها و محصولات متناسب با فرهنگ قرآنی در این بخش عرضه می‌شود.

سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۶۰ کشور جهان از ۲۱ تا ۲۵ فروردین از ساعت ۱۶تا ۲۰، در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.