دکتر «رعد لفته حسینیه»، معمار و استاد دانشگاه به همراه جمعی از دانشجویان معماری دانشگاه کربلا، در ادامه بازدیدهای پژوهشگران و گردشگران خارجی و داخلی، از مصلای امام خمینی(ره) بازدید کرد.

دانشجویان معماری دانشگاه کربلا

در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازدید پژوهشگران و دانشگاهیان خارجی و داخلی، برای آشنایی با مصلای امام خمینی(ره) و روند ساخت آن، جمعی از محققان و دانشجویان معماری دانشگاه کربلا، مهمان مصلی بودند.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، در این بازدید که به دعوت مدیریت مصلی انجام شد، ۱۲ نفر از پژوهشگر و دانشجوی معماری به راهنمایی دکتر «رعد لفته حسینیه»، به صورت ویژه از گنبدخانه مسجد جامع و شبستان اصلی مصلی بازدید کردند.

ویژگی‌های معماری و نمادین بناهای مصلی، نظام مفهومی میان این بناها و چگونگی بهره‌برداری از فضاهای آن، محورهای گفت‌وگوی این محققان با مسئولان و مهندسان پروژه ساخت مصلی بود.

در این دیدار که یکی از برنامه های مهم سفر پژوهشی این گروه برای آشنایی با معماری ایرانی اسلامی است، مسجد جامع مصلی، گنبدخانه، ایوان بزرگ، صحن مرکزی و شبستان اصلی به عنوان محل برگزاری نماز جمعه تهران، به ایشان معرفی و درباره تاریخچه، روند ساخت، شاخصه‌های معماری و هنری، برنامه‌ها و کاربری‌های فرهنگی مصلی به عنوان قطب عبادی ـ فرهنگی پایتخت ایران اسلامی توضیحاتی داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.