جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو با مسئولان مصلای امام خمینی(ره)، پیرامون آشنایی با معماری و پروژه ساخت مصلی و تبادل نظر درباره کاربرد فن‌آوری نانو در این مجموعه، برگزار شد.

بازدید اعضای ستاد توسعه فن‌آوری نانو

دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو و همراهان، با توجه به اهمیت نگهداری و بهره‌برداری از بنای عظیم مصلی و در ادامه نشست‌های هم‌افزایی با سایر نهادها، از مسجد جامع مصلی و مراحل پایانی ساخت ایوان مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، در این بازدید اعضای ستاد ویژه توسعه فن‌آوری نانو (زیر مجموعه معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری) به همراه مسئولان و مشاوران ساخت مصلی، با حضور در فضای کارگاهی، از نزدیک سازه ایوان، مناره‌ها و پوسته داخلی و خارجی گنبد را بررسی کردند. در ادامه ضمن بازدید از ماکت‌خانه مصلی، با نکات و اطلاعات جزئی‌تری از مجموعه مصلی آشنا شدند.

دکتر سرکار در این دیدار با توجه به کاربردهای گسترده فن‌آوری و مصالح نانو در پروژه های عمرانی و معماری، گفت: امروز از فن‌آوری نانو در ساخت بتن‌های سبک، رنگ و پوشش‌ها، صرفه‌جویی در انرژی، مقاوم‌سازی سطوح در برابر فرسایش، سیستم‌های تصفیه آب و ... استفاده می‌شود.

در این بازدید که با هدف هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای استفاده از دانش بومی نانو در بهینه‌سازی بنای مصلی انجام شد، دکتر رضا اسدی‌فرد، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو، دکتر عماد احمدوند، مدیر کارگروه ترویج ستاد نانو، دکتر افشاری، مدیرعامل مؤسسه خدمات فن‌آوری تا بازار، دکتر علی نجیمی، دبیر کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو، مهندس صابر میرزایی و میرجواد نگارنده از مشاوران ستاد نانو حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.