نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، صبح امروز یکشنبه ۲۳دی، با مشارکت ۲۱۱نهاد، گروه و شرکت دولتی و خصوصی، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری

نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری (Iran Urban Expo 2019) با بازدید مهندس محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان با محوریت بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده شهری، گشایش یافت. مهندس اسلامی در این بازدید از طرح توسعه و عمران «شهر جدید تیس» رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، این نمایشگاه با حضور ۲۱۱نهاد، گروه و شرکت دولتی و خصوصی و با هدف اشتراک گذاشتن تجربیات بازآفرینی شهری برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای شهرسازی و نیز بسترسازی به منظور ایجاد محرک اقتصاد مسکن و کارآفرینی، از ۲۳ تا ۲۵ دی‌ماه، در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برپا است.

آشنایی با جدیدترین فناوری‌های نوین صنایع و تجهیزات مسکن و شهرسازی، استفاده از ظرفیت‌های شهرهای خواهر خوانده، کمک به نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را می‌توان از دیگر اهداف نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری برشمرد.

در این نمایشگاه فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، شرکت‌های عمران شهرهای جدید و سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه شهرسازی، بازآفرینی و نوسازی بافت‌های نابسامان شهرها به معرض دید عموم گذاشته شده است.

در نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، ۴سامانه مدیریت اطلاعات مکانی، سامانه مدیریت و کنترل پروژه، سامانه یکپارچه مدیریت استراتژیک و سامانه ثبت نام تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، رونمایی می‌شود.

همزمان با این رویداد، نخستین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند (Smart City Expo 2019) با هدف توسعه بازار شهر هوشمند، بهبود کیفیت زندگی در شهرها، ایجاد فرصت مناسب جهت تعامل بیشتر با نخبگان شهرهای هوشمند، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و تجربیات موفق شهرهای هوشمند برپا می‌شود.

این نمایشگاه با محوریت مواردی همچون دولت هوشمند، ساختمان هوشمند، حمل و نقل، محیط زیست و اقتصاد هوشمند با حضور شرکت‌های بین‌المللی و شرکت‌ها و استارت آپ‌های داخلی برگزار می‌شود.

در نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند، تولیدات و دستاوردهای حوزه شهر هوشمند، توانمندی‌های سازمان‌ها و نهادهای دولتی، اپراتورهای تلفن همراه و فعالان بخش خصوصی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

در حاشیه این نمایشگاه، نخستین استارتاپ ویکند شهر هوشمند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی درباره مباحث کسب و کار و با حضور مشاوران و داورانی از متخصصان این حوزه برگزار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ نفر از ایده‌پردازان در قالب ۱۰ تیم در این رویداد استارت‌آپی شرکت کنند.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری و نخستین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند از ۲۳ تا ۲۵ دی‌ماه، از ساعت ۱۰ تا ۱۸، در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) میزبان عموم علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.