مراسم روز عرفه و نکوداشت شهدای فاجعه منا، سه شنبه ۳۰ مرداد در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

پوستر دعای عرفه

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، در روز شناخت، مناجات و استغفار، همانند سال‌های گذشته، مراسم قرائت دعای عرفه در قطب عبادی ـ فرهنگی پایتخت ایران اسلامی، هم‌نوا با مناجات حضرت سیدالشهدا(ع)، برگزار می‌شود.

دعای عرفه امسال نیز همچون نخستین مراسم نکوداشت شهدای منا، که سال ۹۵ در مصلی برگزار شد، عطرآگین به حضور خانواده‌های شهدای منا است.

مصلای امام خمینی(ره) روز عرفه سه شنبه ۳۰ مرداد برابر با نهم ذی‌الحجه از ساعت ۱۵، میزبان مشتاقان، خانواده‌ها و مردم تهران است. این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز و پس از سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، دعای امام حسین(ع) در روز عرفه توسط آقایان مهدی قربانعلی و حسین یزدان‌پناه قرائت خواهد شد.

به گفته محمدحسین پروند، مدیر امور مراسم‌های مصلای امام خمینی(ره)، درهای مصلی از ساعت ۱۴ باز خواهد بود و در زمان برگزاری مراسم، شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌ شماره ۱۹ در بزرگراه رسالت، ورودی‌ شماره ۱۲ و ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌ شماره ۱ و ۳ در خیابان شهید بهشتی، استفاده کنند. همچنین ورودی شماره ۱۵ نیز برای تردد و پارکینگ خودروهای شخصی درنظر گرفته شده است.

جهت رفاه حال مردم، وسیله آمد و شد از ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مصلی، تا محل برگزاری مراسم، در نظر گرفته شده است.

از دیگر خدمات تدارک دیده شده در این برنامه برپایی اتاق مادر و کودک، استقرار پزشک و تیم‌های هلال احمر، استقرار ایستگاه سیار آزمایش دیابت، برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی و ایستگاه صلواتی پذیرایی، برای رفاه حال مردم و آرامش خاطر خانواده‌ها است.

همچنین این مراسم به طور مستقیم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود و خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها برای پوشش این مراسم می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۵۳۱۰۰۰ تماس گرفته یا روز مراسم به محل ستاد خبری در شبستان مصلی مراجعه کنند.

مراسم روز عرفه و نکوداشت شهدای فاجعه منا، سه شنبه ۳۰ مرداد از ساعت ۱۵، با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد و قرائت دعا توسط آقایان مهدی قربانعلی و حسین یزدان‌پناه، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.