کد خبر: 591
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

نخستین نمایشگاه «توانمندی‌های صنایع کوچک ایران» با هدف نمایش ظرفیت‌ها و تولیدات برتر صنایع کوچک و متوسط کشور از ۲۱ تا ۲۳مرداد و به مدت سه روز در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

نمایشگاه صنایع کوچک

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، نخستین نمایشگاه ملی صنایع کوچک ایران با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و در راستای نامگذاری سال ۹۷ از سوی ایشان با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، با حضور بیش از ۱۲۰۰ بنگاه صنعتی کوچک و متوسط، با شعار «بیایید چرخه را بچرخانیم» و همزمان با روز حمایت از صنایع کوچک، از ۲۱ تا ۲۳ برپا می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام در خرداد ۱۳۹۵، با اشاره به اهمیت بنگاه‌های کوچک صنعتی و نقش آنها در اقتصاد کشور، تاکید کردند: «احیای صنایع کوچک و متوسط، از بنیان‌های اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند تا حد زیادی باعث تحرک اقتصادی و ایجاد اشتغال شود. »

به همین منظور در این نمایشگاه با هدف احیا صنایع کوچک، برنامه‌های مختلف آموزشی و بازاریابی برای صاحبان کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است. نشست های تجاری، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری پاویون های تخصصی معرفی شرکت های مدیریت صادرات در جهت تبیین جایگاه این قبیل شرکت‌ها، تسهیل فرصت های زنجیره تامین بازار از طریق نمایش محصولات و خدمات، معرفی خدمات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های تابعه، از جمله برنامه‌های تکمیلی این نمایشگاه است.

در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران، کارگاه‌ها و واحد صنعتی کوچک و متوسط از سراسر کشور در ۶ بخش اصلی ۱- صنعتی، ماشین آلات و صنایع فلزی، ۲-صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی، ۳-صنایع شیمیایی، پلاستیک و پتروشیمی، ۴-لوازم خانگی، ۵-برق و الکترونیک، ۶-صنایع نساجی، چرم و پوشاک حضور خواهند یافت.

 با توجه به سهم ۹۲ درصدی کارگاه‌های کوچک و متوسط از کل صنایع کشور و جایگاه ویژه آنها در توسعه صنعتی، رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته‌اند و در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی در فروردین ۱۳۹۵، خطاب به مسئولان اظهار داشتند: «آن چیزی که در متن جامعه اشتغال ایجاد می‌کند، تحرّک ایجاد می‌کند، همین صنایع کوچک و متوسّط است؛ این‌ها را تقویت کنید. »

 گفتنی است ۴۸ درصد اشتغال در اختیار صنایع کوچک و متوسط است و به گفته نجفی، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، اکنون بیش از یک میلیون اشتغال در ۸۰۰ شهرک فعال کشور در جریان است. سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکت های تابعه مسئول ایجاد بسترهای لازم در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه نرم افزاری برای صنایع کوچک و متوسط کشور بوده و مسئول برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه رقابت پذیری در بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران با هدف نمایش ظرفیت‌ها و تولیدات برتر صنایع کوچک و متوسط ایران از ۲۱ تا ۲۳مرداد ، در شبستان‌های شمالی، شرقی و غربی مصلای امام خمینی(ره) برپا می‌شود و بازدید برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.