مصلای امام خمینی(ره) به مانند سال‌های گذشته، در ماه مبارک رمضان، افتخار میزبانی از روزه‌داران عزیز و عموم مردم را در رویدادهای متنوع فرهنگی-مذهبی دارد. مراسم شب‌های نورانی از چهارم ماه مبارک رمضان تا هجدهم این ماه از ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ برگزار می‌شود.

طرح / شب های نورانی 97

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، به مانند سال‌های گذشته، طی ایام پربرکت ماه رمضان، نمایشگاه‌ها و ویژه برنامه‌های متنوعی در مصلی برپا خواهد بود.

مراسم شب‌های نورانی با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ۳۰ اردیبهشت‌ماه مصادف با چهارم ماه مبارک رمضان تا ۱۳ خرداد مطابق با هجدهم ماه مبارک به مدت ۱۵روز، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه شب‌های نورانی در دو بخش اذان‌گاهی و محفل انس با قرآن برگزار می‌شود. در بخش اذان‌گاهی از پیش اذان مغرب، کرسی تلاوت قرآن و اذان با حضور قاریان ممتاز برگزار می‌شود و اقامه نماز پایان‌بخش آن است. همچنین بخش دوم این مراسم از ساعت ۲۱:۴۵، شامل محفل انس با قرآن با حضور قاریان جوان و بین‌المللی، مسابقه قرآنی و اهدای جوایز، حضور حافظان نوجوان قرآن کریم،  تواشیح‌خوانی و نیز مناجات و مدیحه سرایی است. طی این برنامه از سخنرانی کارشناسان قرآنی، به ترتیب ۵ شب اول استاد ابوالفضل بهرام‌پور، ۵ شب دوم حجت الاسلام سرلک و ۵ شب سوم حجت الاسلام قیاس، استفاده خواهد شد.

همزمان با این برنامه، مصلای امام خمینی(ره) میزبان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز است. نمایشگاه قرآن تا ۱۴ خرداد (۴تا۱۹ ماه مبارک رمضان)  از ساعت ۱۷ تا۲۴ برپا خواهد بود.

به همین منظور در شب اول برنامه شب‌های نورانی (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت- ۴رمضان الکریم)، در بخش اذان‌گاهی، قاری بین‌المللی کشورمان، حمیدرضا احمدی‌وفا (رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم-۱۳۸۲) به تلاوت قرآن و اجرای اذان می‌پردازد.

بخش دوم برنامه از ساعت ۲۱:۴۵، با تلاوت قاری جوان و ممتاز، محمدحسین موحدی (رتبه اول در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان-۱۳۸۷) آغاز خواهد شد و سپس حنانه خلفی حافظ کل قرآن (نابغه نوجوان قرآنی و رتبه اول حفظ مسابقات کشوری-۱۳۹۳) به اجرا خواهد پرداخت.  

گروه تواشیح «ضحی» مهمان شب اول برنامه شب‌های نورانی بوده و همخوانی و مدیحه‌سرایی می‌نمایند. در پایان این مراسم نیز قاری جوان، علی خشنود (رتبه دوم ابتهال مسابقات کشوری-۱۳۹۵) به اجرای ابتهال و دعاخوانی می‌پردازد.

همچنین در حین برگزاری این مراسم، سوال‌های قرآنی نیز پرسیده می‌شود و به ۵ نفر جوایزی اهدا خواهد شد. در پایان نیز به قید قرعه از ۵ نفر از حاضران در برنامه با هدایایی تقدیر به عمل می‌آید.

مراسم شب‌های نورانی از ۳۰ اردیبهشت‌ماه مصادف با چهارم ماه مبارک رمضان تا ۱۳ خرداد مطابق با هجدهم ماه مبارک به مدت ۱۵روز، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.