بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، روز جمعه ۵ آبان ماه در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهدشد.

قدردانی ستاد اجرایی نمایشگاه مطبوعات از مصلای امام خمینی(ره)

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، در این نمایشگاه صدها رسانه داخلی و خارجی از ۵ تا ۱۲ آبان ماه در بیش از ۴۰۰ غرفه، آخرین دستاوردهای خبری و رسانه‌ای خود را به نمایش می‌گذارند
نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های امسال تلاش کرده با داشتن بخش‌های جنبی متفاوت، رنگی نو به خود ببخشد؛ مثل برگزاری نمایشگاه عکس ملی و بین المللی همچون نمایشگاه عکس «میانمار» و «قرن بیستم».
علاوه بر این، برپایی نمایشگاه عکس «جاده ابریشم» نیز که منتخبی است از عکس‌های خبرگزاری‌های ایرنا و شینهوا در دستور کار مسئولان برگزاری نمایشگاه قراردارد.
مرور تاریخ مطبوعات و بازشناسی نقش نشریات به عنوان منابع تحقیقی و پژوهشی نیز از جمله فعالیت‌های جنبی نمایشگاه است که مسئولان با برپایی «غرفه گنجینه مطبوعات ایران» در پی دستیابی به آن هستند. این غرفه تلاش می‌کند برخی از نشریات دوره قاجار تا امروز را به نمایش و فروش بگذارد.
بررسی تاریخ مطبوعات و نشریات تنها مختص غرفه گنجینه مطبوعات نیست چراکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز با همین هدف و البته ارائه نسخه‌های اصلی اسناد و کتب تاریخی، در نمایشگاه مطبوعات بیست و سوم حاضر خواهدشد.
در نمایشگاه امسال دو انجمن روزنامه‌نگاری یعنی انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس و انجمن پیشکسوتان مطبوعات هم حضور فعال خواهند داشت. غرفه‌های این دو انجمن با برنامه‌هایی متناسب با اهداف و ساختار شکل‌گیری‌شان، خود را به معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارند.
بخش جنبی نمایشگاه امسال شاهد حضور غرفه «پایگاه سلامت» جمعیت جوانان هلال احمر نیز خواهد بود. و در آخر اینکه برای زنده نگه داشتن یاد شهدای مدافع حرم، دو غرفه به این موضوع اختصاص یافته است.
نمایشگاه مطبوعات که با هدف ایجاد فضایی جهت گردهمایی فعالان حوزه خبر و اطلاع رسانی، تبادیل اندشه و تفکر برپا می‌شود، در روزهای عادی از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و روز جمعه از ساعت ۱۳ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان و اهالی رسانه خواهد بود. نمایشگاهی که امسال در ۱۰ بخش اصلی و ۵ بخش فرعی میزبان فعالان رسانه‌ای و علاقمندان به این حوزه است.

پایگاه اینترنتی نمایشگاه مطبوعات به آدرس pressexpo.ir آخرین اخبار از این نمایشگاه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.