بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ساعت ۱۸ امروز به صورت رسمی در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافت

افتتاحیه نمایشگاه قرآن

این نمایشگاه که در محل مصلای امام خمینی(ره)تهران آغاز به کار کرده، در نخستین لحظات گشایش میزبان گروه تلاوت دانش‌آموزی بود و پس از آن صالحی‌امیری وزیر ارشاد اسلامی به سخنرانی پرداخت.

صالحی امیری در جریان این مراسم بر پایبندی به اخلاق تأکید کرد و بیان داشت که «جامعه امروز می‌تواند با توسل به قرآن کریم از آسیب‌های اجتماعی دور بماند و رمز تحقق سبک زندگی ایرانی – اسلامی در استعانت به قرآن است.» 
وزیر ارشاد ادامه داد: «گفتمان قرآن باید از سطح شعار به شعور برسد تا بتوانیم شاهد رشد و تعالی جامعه باشیم. آموزه‌های قرآنی باید در جامعه جاری باشد تا اخلاق در میان مردم تجلی باید. ما باید با نمادسازی اخلاق عملی را در میان مردم جاری کنیم.» 


او در پایان سخنان خود بیان داشت که «پیام نمایشگاه امسال باید سرلوحه کار قرار گیرد و باید برای رسیدن به سعادت متوسل به قرآن باشیم. باید به بیانات رهبر معظم انقلاب و علما توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا نمایشگاه به بهترین نحو برگزار شود.»  
این برنامه با رونمایی از آثار قرآنی از جمله آثار انیمیشن که با همکاری و همیاری معاونت قرآن وزارت ارشاد خلق شده، ادامه یافت و پس از نمایش یکی از این آثار پویانمایی؛ ریاست نمایشگاه قرآن، معاون قرآن وزارت ارشاد، احمد مسجد جامعی، علی‌اکبر صالحی و وزیر ارشاد به رونمایی از این آثار فاخر پرداختند. 


در بخش دیگری از آیین رونمایی نیز نماهنگ موسوم به «ربع قرن» به تشریح دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی قرآن در دوره‌های پیشین پرداخت.  
نمایشگاه قرآن کریم از ۸ تا ۲۶ خرداد در مصلای امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است.

منبع: روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.