به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره خطرنفوذ خطاب به مسئولان، نیروهای مومن و انقلابی گفت که آنان بیش از سایرین باید نسبت به نفوذ آمریکا هوشیار باشند.

نماز جمعه نخستین هفته آذر در مصلای امام خمینی (ره)

وی گفت: دشمن در تلاش است تا اعتقادات نیروهای مومن و حزب اللهی را سست کرده و باورهای آنان را تغییر دهد و البته افراد ساده لوح و اقلیتهای مذهبی در این زمینه ضربه پذیرتر هستند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: دشمن درصدد تغییر نقشه منطقه، تقویت نارضایتی در میان جامعه و جذب جوانان و در نهایت در دستگیری و سلطه برمراکز تصمیم گیر و در یک کلمه ضربه زدن به اسلام است.

موحدی کرمانی از جمله ابزارهای دشمنان اسلام برای نفوذ و ضربه زدن به اسلام را گسترش فحشا، بی‌بندوباری و فساد برشمرد و افزود: آنان اشاعه تفکر و ارزش‌های غربی در کشورهای اسلامی را در همین راستا دنبال می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی مذاکره با هر کشوری به جز آمریکا را دارد، اما با آمریکایی‌ها بدلیل اینکه هدفشان نفوذ و بازکردن راه برای تحمیل و همراهی با صهیونیست‌ها و نفوذ به عرصه‌های سیاسی - امنیتی - سیاسی و فرهنگی کشور است، مذاکره معنا ندارد.

خطیب نمازجمعه تهران از مسئولان خواست تا مراقب و هوشیار باشند تا نفوذی شکل نگیرد که فاجعه خواهد بود. وی گفت: برخی دانشمندان غربی می‌گویند توافق هسته‌ای برای ما فرصتی است برای اصلاحات سیاسی و اجتماعی در ایران و باید مسئولان بیدار باشند. این غربیان معتقدند با بازشدن فضا و بهبود شرایط ایران و غرب می‌توانند نفوذ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در ایران داشته باشند.

وی ادامه داد : مقام معظم رهبری فرمودند که ما راه را بسته‌ایم و به طور قاطع خواهیم بست و به مسولین تذکر داده‌ایم هیچ گاه به آنها اجازه داده نشود به بهانه نظارت غربی‌ها بخواهند به تاسیسات حساس ما وارد شوند و یا بخواهند فعالیت‌های ما را متوقف کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطابه خود به برگزاری اجلاس کشورهای صادر کننده گاز در تهران و دیدار مسئولان کشورهای شرکت کننده در این اجلاس با رهبر انقلاب و از جمله دیدار دوساعته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد و گفت: آقای پوتین همه تشریفات رسمی را کنار گذاشت و به دیدار رهبری رفت.

وی گفت: سران این کشورها به ایران آمدند و دیدند در شرایطی که برخی رهبران برای حفظ قدرت خود کشتار و خونریزی می‌کنند و حتی خون برادران دینی خود را در یمن می‌ریزند، در چنین جهانی رهبری ایران را از نزدیک دیدند.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات مکرر عربستان به یمن اشاره کرد و گفت: عربستان برای توسعه قدرت خود ابایی از کشتن مردم یمن ندارد.

خطیب نمازجمعه تهران به سیل مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی و عشق به امام حسین (ع) اشاره و خاطره‌ای از دوران جوانی خود و حضور در یکی ازاین سفرها با پای پیاده اشاره کرد.

وی در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت روزبسیج به ابعاد مختلف بسیج اشاره کرد و گفت: باید در همه حوزه‌ها بسیج الگوی جامعه باشد.

امام جمعه موقت تهران با حمایت از مداخله روسیه در بحران سوریه گفت: بدنبال حملات هوایی روسیه علیه داعش، بیش از یک میلیون نفر از آوارگان سوریه‌ای مجددا به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

موحدی کرمانی به سرنگونی هواپیمای روسیه به وسیله نیروی هوایی ترکیه اشاره کرد و از دوطرف خواست تا در این زمینه خویشتنداری نشان دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری نیز اشاره ای داشت و افزود: مردم باید در شناسایی نامزدهای احتمالی فعالانه حضور داشته باشند.

وی گفت: هر دو انتخابات مهم هستند، اما انتخابات خبرگان رهبری مهمتر است.

خطیب نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به سالروز شهادت مدرس از خدمات و رشادت‌های این روحانی در مقابله با رضاخان تقدیر کرد.

وی همچنین از برخورد نیروی انتظامی با سرنشینان خودروهایی که در آن کشف حجاب می‌کنند، تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.