حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش نخست خطبه این هفته نماز جمعه تهران، گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و غرب یک افشاگری، روشنگری و همچنین هشدار به جوانان خودمان و همه دنیاست که در چه شرایطی هستیم و چه جو مصنوعی جلوی شناخت حقایق را گرفته است.

نماز جمعه 20 آذر در مصلی امام خمینی (ره)

وی ادامه داد: تکلیف ما این است که به فطرت برگردیم و دین فطری که دین اسلام است را ببینیم. سراسر این نامه نور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ریشه‌های خشونت در این نامه بررسی شده و برخوردهای دوگانه دنیای غرب بسیار ظریف و حکیمانه نشان داده شده است. امیدواریم همان‌طور که بعضی از کلیساها این نامه را پذیرا شده‌اند و در محافل مختلف دنیای غرب پذیرفته شد، ‌ مثل نامه‌های پیامبر(ص) نوید جهانی شدن انقلاب اسلام باشد. یکی از جوانه‌هایش هم همین نامه‌هاست که انقلاب را در داخل کشور محصور نمی‌داند.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به تاریخچه روز ۱۶ آذر، یادآور شد: در این روز تعدادی از دانشجویان در صحنه دانشگاه به قتل رسیدند و روز ۱۶ آذر یک روز تاریخی است که چهره شیطان بزرگ را افشا کرد که از ابتدا عهدشکن و حالتش، ‌ حالت گرگ بود و همه عالم را گوسفند می‌داند؛ یک عده را باید بخورد و یک عده را باید لت و پار کرد.

وی افزود: هویت دانشگاهی و دانشجویی ایران غیر از هویتی است که موسسین دانشگاه در نظر داشتند. این دانشجویان در انقلاب همراه مردم بودند و در تشکیل سپاه و جهاد موثر بودند. آن‌ها هویت دینی دارند؛ لذا سیاست‌زده‌ها و غرب‌زده‌ها نتوانستند دانشگاه‌هاها را به صورت پایگاه دشمن دربیاورند. امروز که ۳۶ سال از انقلاب گذشته دانشگاه‌های ما پایگاه اعتکاف است و مراسم عزاداری در ‌آن برگزار می‌شود.

وی از حضور برخی از افراد در دانشگاه‌ها که آن‌ها را «یادآور فتنه سال ۸۸ و کسانی است که قائله برپا کردند» توصیف کرد ابراز تأسف کرد و گفت: هویت دانشجویی، مقابله با استکبار و استعمار و مقابله با بی‌دینی است. دانشگاه باید در این خط پیش برود نه این‌که به حالت‌هایی برگردد که مردم و متدینین را نگران کند. ما روز ۱۶ آذر را تبریک می‌گوییم و هم از حضور برخی سخنران‌ها و فضای مصنوعی که انسان را نگران می‌کند ابراز نگرانی می‌کنیم.

وی هشدار داد: مسئولین مردم را نسبت به خود بدبین نکنند. حیف است افرادی کارهایی کنند که مردم نسبت به آن‌ها بدبین شوند.

صدیقی در بخش دیگری از نماز جمعه این هفته تهران «حمله به شورای نگهبان» را محکوم کرد و افزود: از روز اولی که قانون اساسی، شورای نگهبان را قانونی کرده، نظارت را نظارت استصوابی قرار داده است. از همان روزها هم غرب‌گراها با این اساس مخالف هستند. هیچ کشوری نیست که نمایندگان و رئیس‌جمهور بدون حساب و کتاب و هر کسی که خواست کاندیدا شود. اگر یک نانوا هم بخواهد مغازه باز کند باید پروانه بگیرد و یک راننده تاکسی تا امتحان ندهد و دستگاهی صلاحیت او را تأیید نکند مجوز نمی‌گیرد. آن وقت پست‌های کلیدی را به دست عده‌ای بدهید؛ عده‌ای فقیه که ‌آن‌جا نشسته‌اند. آن‌ها حقوق مردم را پایمال نمی‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که «مجلس خبرگان نباید محل فتنه و فتنه‌گر باشد»، افزود: هر جایی نسبت به فرهنگ خود صافی می‌گذارد؛ صافی نظام ما قرآن و اخلاق است. به تناسب این  نظام، فقهای شورای نگهبان مسئولیت نظارت و بررسی دارند. این حرکت‌ها از سوی عده‌ای که نگرانند انتخاب نشوند دامن زده می‌شود. رسانه‌های بیگانه هم همصدا هستند و با این‌ها آتش‌افروزی می‌کنند. این مسائل معلوم می‌کند خبرهایی هست و کسانی می‌خواهند بیایند که می‌داننند صلاحیت‌شان تأیید نمی‌شود.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان بدون هیچ واهمه‌ای کار الهی و امانتداری خود را سرلوحه قرار دهد و تا زمانی که احراز صلاحیت درست نکرده است، کسی را تأیید نکند.

به گزارش ایسنا، خطیب موقت نماز جمعه تهران به راهپیمایی روز اربعین نیز اشاره کرد و گفت: در شرایطی که داعش و گروه‌های ترور تهدید می‌کنند، سیل مشتاقان جان به کف می‌گیرند و با فرهنگ غربی و فرهنگ انفعالی برخی داخلی‌ها حرکت تهاجمی انجام می‌دهند و عارفانه و عاشقانه به سوی امام حسین (ع)  می‌روند.

وی افزود: این یک نوع مانور عاشقانه و ایثار است. ما این را به فال نیک می‌گیریم هم از مردم و هم از مسئولین تشکر می‌کنیم. البته از مسئولین توقع داریم آسیب‌هایی را که وجود دارد شناسایی کنند. گروهی از عاشقان صدمه دیده‌اند؛ می‌توان به این مردم خدمات بیشتری ارائه کرد.

وی از مردم و دولت عراق نیز سپاسگزاری کرد و با اشاره به برقراری امنیت در این راهپیمایی میلیونی، گفت: آن‌هایی که دارای امکانات و امنیتی هستند نتوانستند امنیت را در یک جمعیت یک میلیونی برقرار کنند اما دیدیم که این بیست و چند میلیون نفر با چه امنیتی می‌رود و برمی‌گردد.

صدیقی در ادامه تجاوز ترکیه را محکوم کرد و افزود: هیچ منطقی در این قضیه دیده نمی‌شود. ملت ترکیه مسلمان‌اند و از حکومت خود ناراضی خواهند شد. این بدعت بدی است که در تاریخ می‌ماند.

وی به حکومت آذربایجان نیز هشدار داد: مردم شما به امام حسین (ع) علاقمند هستند؛ چرا در روز اربعین باعث شهادت مردم می‌شوید؟ حرکت قهری دوام ندارد و به نفع هیچ حکومتی نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.