مردم می‌توانند از ۲۱ اردیبهشت ماه از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کنند.

نمایشگاه کتاب 98

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند و علاقه مندان می‌توانند از همان روز برای بازدید حضوری و خرید کتاب به مصلای تهران مراجعه کنند. ساعت بازدید نمایشگاه مانند روزهای قبل ااز ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب است. سعی می‌کنیم از حداکثر زمان برای حضور مخاطبان در این رویداد ادبی استفاده شود

بنابه گفته یاسر احمدوند با پیش‌بینی‌های انجام شده و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه درنظر گرفته شده برای ارسال کتاب‌های خریداری شده از نمایشگاه مجازی دو برابر افزایش یافته است.. خریداران هیچ هزینه‌ای بابت مرسولات پستی پرداخت نمی‌کنند از سوی دیگر مرسوله ناشران هم تا مبلغ ۷۵ هزار تومان رایگان ارسال می‌شود. بیش از این مبلغ از تخفیف‌های حداکثری بهره مند می‌شوند.

قابل پیش‌بینی نبودن شرایط آینده کشور از لحاظ میزان شیوع کرونا مسئله مهمی بود که امکان تصمیم‌گیری در لحظه را از برگزار کنندگان می‌گرفت، با همه این توصیف‌ها از دو ماه پایانی سال ۱۴۰۰ کار برگزاری نمایشگاه آغاز شد. همکاران کار را شروع کردند.

رئیس سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی می‌گوید: در روزهای ابتدایی امسال برای ثبت‌نام ناشران در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اطلاع رسانی شد. عریض شدن راهروهای نمایشگاه و اضافه شدن امکان‌های تهویه در سالن‌های اصلی، نظارت بر واکسینه شدن دو دوز تمام متصدیان و دست‌اندرکاران نمایشگاه و همکاری سازمان هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی میدانی و تزریق واکسن در فضای نمایشگاه تمهیداتی است که برای رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا اندیشیده شده است.

وی اظهار می‌کند: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ناشر در فضای حضوری و مجازی تصریح کرد: بیش از ۱۷۰۰ ناشر به صورت حضوری در نمایشگاه شرکت کرند و با مخاطبان و مردم برای تبادل نظر درباره آثارشان و فروش آثار ارتباط مستقیم خواهند داشت. آثار ناشرانی که در نمایشگاه غرفه دارند در سایت نمایشگاه هم در معرض دید و فروش مردم گذاشته¬ شده است. علاوه بر این حدود ۱۱۰۰ ناشر هم در سایت نمایشگاه مجازی حضور دارند.

براساس آخرین آمار غیر از بخش بین‌الملل که تعدادی از کشورها به صورت غرفه متمرکز در بخش بین‌الملل و بازار جهانی حضور دارند، بیش از ۱۵۰ ناشر خارجی در نمایشگاه شرکت می‌کنند. همه ناشران در فضای مسقف مستقر می‌شوند.

تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید کتاب از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش فروش مجازی و حضوری به ۱۰ درصد می‌رسد. در سقف یارانه برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان و برای اساتید ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد. وزارت ارشاد اسلامی و حامیان نمایشگاه بیش از چهل درصد این مبلغ را متقبل می‌شوند؛ و مخاطبان مابقی را پرداخت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل ارائه بن‌های تخفیف در فروش مجازی زمینه‌سازی برای نهادینه‌کردن فرهنگ فروش مجازی کتاب است

احمدوند می‌گوید: هم اکنون غرفه بندی بخش‌هایی از سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایشگاه انجام می‌شو. د. از جمله آن‌ها می‌توان به بخش کودک، دانشگاهی و بخش آموزشی اشاره کرد که در خارج از شبستان مستقر می‌شوند مطابق سال‌های گذشته فضای غرفه چند روز قبل از نمایشگاه در اختیار ناشران قرار می‌گیرد. اتوبوسرانی در زمینه انتقال مسافران به سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کمک می‌کند.. قطارهای ذخیره مترو برای پشتیبانی از مسافران و بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است.

مردم و بازدیدکنندگان از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ضمن تزریق دو دز واکسن و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا نتایج مثبت کاهش بیماری که با همکاری مردم اتفاق افتاده است در زمان برگزاری نمایشگاه هم به سطح حداکثری خود برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.