خطیب نمازجمعه تهران گفت: آمریکایی‌ها به خصوص ترامپ مطمئن باشند روز آن‌ها را تبدیل به شام سیاه می‌کنیم و دگر آرامش نخواهند داشت.

آیت الله سید احمد خاتمی

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نمازجمعه تهران افزود: مطالبی آماده کرده بودم که خبر شهادت سردار رشیدی که فدایی اباعبدالله الحسین(ع) است به من رسید، این طلبه ناچیز چهار دهه با این مرد بزرگ آشنا بودم و ما را دعوت کرد به کرمان و خانه خود را به اسم فاطمیه قرار داده بود، آفرین بر این سرباز حضرت فاطمه زهرا(س)، موضوع خطبه را هم عوض کردم، چون ادب همین را اقتضا می‌کرد و خطبه اول را از این سردار رشید اسلام می‌گویم.

امام جمعه موقت تهران گفت: ایشان (سردار سلیمانی) متولد ۱۳۳۵ بود و دقیقا در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسید، از ۲۴ سالگی رزمنده بود و ۴۰ سال مجاهد خستگی ناپذیر بود، مرد بزرگی بود که جای جای جبهه او را می‌شناختند و گویا اسم قاسم سلیمانی گره خورده بود با جبهه و جنگ و بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

وی افزود: خدا خواست که این بزرگ مرد زنده بماند تا در این موقع حساس تاریخ اسلام، داعش را نابود کند، ولی او به امید شهادت زنده بود و حتی روزهای آخر آرزوی شهادت داشت و به رهبر انقلاب هم گفته بود که دعا کنید من شهید شوم.

آیت الله خاتمی گفت: چون سردار سلیمانی، سردار علی(ع) بود و امیرالمومنین(ع) هم به امید شهادت زنده بود و در نهج البلاغه آمده است «من علی به امید شهادت زنده ام لذا زمانی که شمشیر فرق مبارک علی (ع) را شکافت حضرت علی (ع) فرمود فزت و رب الکعبه».

وی افزود: شهید ما سلیمانی عزیز دیشب به وصلش رسید و چه تعبیر قشنگی (رهبر انقلاب) گفتند که دیشب به آرزوی دیرینه خود رسید، اما نکته دوم باید بگویم که شهید سلیمانی مصداق بارز آیه ۲۳ سوره احزاب است چنانچه برخی از مومن‌ها اسم ایمان را دارند، اما برخی‌ها صادقانه پای ایمان خود می‌ایستند و شهید سلیمانی از این مردهای بزرگ تاریخ بود که آرزوی شهادت داشت و صداقت در ایمان جلوه برجسته حاج قاسم سلیمانی بود.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: سردار سلیمانی مالک اشتر ولایت بود، از داغ‌های سنگینی که بر قلب ولایت وارد شد، داغ حاج قاسم سلیمانی، داغ مالک اشتر علی بود و در دریای ماتم فرورفت.

آیت الله خاتمی افزود: مالک امروز سردار شهید سلیمانی بود، بزرگمردی که در جلسات مختلف وقتی به او می‌گفتند سرلشکر سلیمانی؛ می‌گفت، به من بگویید سرباز ولایت، من افتخار می‌کنم که سرباز ولایت باشم.

وی ادامه داد: بدون هیچ تردیدی راه او و کار او ادامه دارد و همرزمان راه او را به فضل خدا ادامه می‌دهند و به فضل خدا خواب راحت را از چشم ترامپ خواهند ربود.

امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکایی‌ها به خصوص ترامپ مطمئن باشند خون شهید سلیمانی خواهد جوشید و انتقامی می‌گیریم که روز آن‌ها را تبدیل به شام سیاه می‌کنیم و به یاری خداوند آمریکایی‌ها بدانند که فتح نکردند بلکه گام به گام به سقوط نزدیک شدند و اعلام می‌کنیم که آمریکایی‌ها در دنیا دیگر آرامش نخواهند داشت.

آیت الله خاتمی گفت: شهید سلیمانی تنها چهره ایرانی نبود، چهره بین المللی جهان اسلام بود و امروز جهان مقاومت در عراق، در سوریه، در لبنان همه جا داغ دار سردار سلیمانی هستند و الان به فضل خدا وقت آن است که منطقه از وجود جانورهای موذی پاک شود، الان وقت آن است که مقاومت به دشمنان بگوید «گورتان را گم کنید».

وی در ادامه افزود: به یاری خداوند به دنیا خواهیم گفت که راه سلیمانی ادامه دارد و این راهی است که بی رهرو نخواهد ماند.

 غیرتمندان عراقی شر آمریکایی‌ها را کم کنند 

خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه دوم گفت: آمریکایی‌ها در حمله به مقرهای الحشدالشعبی در حقیقت از نابودکنندگان داعش انتقام گرفتند و حالا نوبت غیرتمندان عراقی است.

آیت الله خاتمی افزود: در حمله به مقرها و گردان‌های سازمان الحشدالشعبی، آمریکایی‌ها به خاک عراق تجاوز کردند و ۲۵ نفر را به شهادت رساندند و ۵۱ نفر را مجروح کردند.

وی گفت: آنچه انجام شد تجاوز به یک ملت و به خطر انداختن استقلال یک ملت و همچنین به شهادت رساندن خوبان یک ملت بود که ملت ایران به همراه رهبر شجاع و رشیدش این تجاوز را به شدت محکوم می‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در این ماجرا دو جریان، بی پرده و آشکارا خود را نشان دادند که جریان نخست، حزب الشیطان است که آمریکا سردمدار آن و رژیم صهیونیستی، بحرین و عربستان هوادار آن بودند.

آیت الله خاتمی گفت: در سمت مقابل هم حزب الله خود را نشان داد، مقام معظم رهبری این جنایت را محکوم کرد و حزب الله لبنان، مقاومت عراق و انصارالله یمن هم این جنایت را محکوم کردند که این‌ها همان حزب الله جهان اسلامند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با حمله به مقرهای حشدالشعبی همچنان که بارها نشان داده بودند برای صدمین بار هم نشان دادند که از کسانی که کلک داعش را در عراق و منطقه کندند، انتقام گرفتند، این یعنی آمریکا همان داعش است و داعش یعنی آمریکا، آمریکا و ترامپ در ادعای مقابله با داعش دروغ می‌گویند چرا که حامی داعش هستند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: واکنش مردم عراق در موضوع سفارت آمریکا، واکنشی طبیعی بود، زیرا شما آمریکایی‌ها به کشورشان حمله و به یک ملت مستقل تجاوز کردید.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید بفهمند که در منطقه منفور هستند و مردم منطقه در پی فرصتی هستند که تنفر خود را اعلام کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اشاره به اینکه اگر خدا بخواهد عدو سبب خیر می‌شود، افزود: به شکر خدا فضای ضدآمریکایی در عراق حاکم شد و با این جنایتی که مرتکب شدند، زمینه اخراج آن‌ها از عراق به خوبی فراهم شده است.

وی گفت: وقت آن است که غیرتمندان عراقی با جنایت اخیری که آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس مرتکب شدند، کلک آن‌ها را از عراق بکنند. این فضا، فضای مقدسی است که باید تا اخراج آخرین نیروی آمریکایی از عراق ادامه یابد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ترامپ در این قصه هم بار دیگر دروغ گفت، افزود: رئیس جمهور آمریکا به دروغ گفت که تجمع در مقابل سفارت آمریکا کار ایران است و ایران را تهدید کرد البته اینجا مقام معظم رهبری هم جانانه‌ترین جواب را دادند که فرمودند " آمریکایی‌ها غلط می‌کنند" این جمله ما را یاد امام انداخت که فرمودند "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: فضای کشور فضای انتخاباتی شده، زیرا انتخابات نماد جمهوریت نظام و مردم سالاری دینی است.

وی افزود: در طول دوره ۵۷ ساله سیاه پهلوی شما مردم به عنوان صاحبان کشور هیچ کاره بودید، اما به برکت پیروزی انقلاب، نظام را دردست گرفتید که همه مسئولان با واسطه یا بی واسطه گزینش شده شما هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه همه جای دنیا جایی را برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی دارند، گفت: این طور نیست که هر کسی از راه رسید و گفت: نامزد انتخابات است، بگویند "بفرمایید".

آیت الله خاتمی افزود: هیات‌های اجرایی کار خود را انجام دادند و اکنون نوبت به هیات‌های نظارت رسید، هیات‌های نظارت توجه دارند، اما بیشتر توجه کنند و قانون مدار باشند یعنی در رد یا تایید یا احراز صلاحیت مطابق قانون عمل کنند.

وی گفت: کسانی که تایید صلاحیت شدند قانونی عمل کنند و بدانند تبلیغات قبل از زمان تبلیغ، دروغ گفتن و در باغ سبز نشان دادن ممنوع است، شورای نگهبان هم تا آخرین لحظه حق رد صلاحیت را دارد، بنابراین از شورای نگهبان درخواست دارم اگر نامزدی پا را از قانون فراگذاشت واکنشی قانونی داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: ردصلاحیت شده‌ها یا کسانی که صلاحیتشان برای انتخابات مجلس احراز نشد، به این معنی نیست که در هیچ عرصه دیگری به درد نمی‌خورند چه بسا برای عرصه‌های دیگر مناسب باشند، اما ردصلاحیت شده‌ها و کسانی که صلاحیتشان احراز نشد، توجه کنند که اعتراض را قانونی انجام دهند و در نهایت تسلیم قانون باشند تا از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایند.

آیت الله خاتمی با اشاره به سالگرد حماسه ۹ دی سال ۸۸ گفت: ۹ دی یادآور بصیرت و هوشیاری مردم در برابر توطئه‌ای دامنه دار بود، دشمنان انقلاب اعم از رئیس جمهور آمریکا، رئیس رژیم صهیونیستی، منافقان ضدخلق و داعش صفت و سلطنت طلبان منفور زیر یک خیمه جمع شده بودند، اما آفرین بر مردم ایران و به ویژه مردم تهران که به میدان آمدند و خیمه را بر سر دشمنان خراب کردند.

وی افزود: شما مردم همین بصیرت را در آبان امسال نشان دادید، اغتشاشگران اهداف زیادی داشتند، اما شما مردم بار دیگر به صحنه آمدید و آن‌ها را ناکام گذاشتید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.